beste medeforummers,
sinds 3 weken en ongeveer 3000km verder heb ik een volvo 460, 1.8i dl uit 1993
onlangs reed ik op de snelweg een file in. na ongeveer 10 minuten filerijden kon ik weer op normale snelheid mijn weg vervolgen. na een minuut of 3 rijden wilde ik een andere auto inhalen dus ik geef gas bij en op dat moment hield de auto in op een zodanige manier dat het lijkt alsof de distributieriem een tandje is versprongen.
daarna heb ik dit af en toe weleens opgemerkt maar ging dit een stuk rustiger en viel het bijna niet op. de auto start gewoon en doet het niet anders dan voorheen.
nog wat nuttige zaken om erbij te vermelden
droog weer, zon volop en rond de 32 graden
10 minuten filerijden
d. riem +/- 10000km geleden vervangen.
auto heeft overigens onderhoud nodig ( heeft sinds februari 20000km gereden.)
ik heb gelijk een ander voorval en misschien dat deze 2 dingen met elkaar te maken kunnen hebben.
gisteren heb ik alle lampjes nagekeken en 7 stuks vervangen omdat die kapot of zwartgeblakerd waren. na het testen van de lampjes, ongeveer 10 minuten de lichten laten branden wilde de auto niet meer starten, accu versleten en waternivo in de accu erg laag. accu vanmiddag voor een nieuw exemplaar ingewisseld, 61ah.
en dan heb ik nog een eenmalig raar voorval met de auto.
vanmiddag naar de garage gereden (2 minuten rijden) om de schokdempers te laten vervangen (had er zelf ff geen zin in), ik steek de sleutel in het contactslot om de auto naar binnen te rijden, wil de auto niet meer starten. 3x geprobeerd en daarna de sleutel vastgehouden. na 5 seconden startte de auto opeens. hierna is dit niet meer voorgekomen. ik moet er wel even bij vermelden dat ik even een noodaccu erin gehangen heb uit een opel kadett, +/- 45ah
kunnen deze 3 dingen met elkaar verband houden of zijn dit 3 losstaande zaken. wat zou het kunnen zijn.
alvast bedankt.
groet,
martin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
even een updeetje!
inmiddels heb ik vervangen,
rotor, verdeelkap, bougiekabels, bougies, accu en een kapotte zekering van o.a. de kentekenverlichting.
sindsdien is het inhouden van de motor tot het minimale gedaald en ook het starten gaat nu zonder rariteiten.
groet,
martin
Controleer eens de werking van de dynamo?
Laad deze goed bij (niet te hoog??)
de laadspanning is 14,39 volt bij stationair draaiende motor. het inhouden gebeurt nu nauwelijks meer tenzij ik het gaspedaal goed intrap dan wil ie enigzins stotterend versnellen. als ik gewoon rij dan doet ie het zoals het moet.
groet,
martin
19 jaar
Ik vind hem iet wat aan de hoge kant. 13,5 is gemiddeld normaal.
Ik zou hier wel even naar laten kijken. Bij hoge toeren gaat de dynamo sneller draaien en is de laadspanning misschien ook wat hoger.
groet,
Quentin
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 460 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar