close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo S70: Start probleem door zendmast??!!

Bouwjaar: 2000

Ik heb nu al een paar keer startproblemen gehad zowel met de Volvo als met de Renault Megane.
De Anwb erbij gehad en die vertelde mij dat het aan de zendmasten ligt, maar het kan ook de mobiele telefoon of bijvoorbeeld een babyfoon zijn.

Hebben jullie hier wel eens van gehoord want ik vind dit zo iets raars.

Dat houd in dat straks 3/4 van de auto's het niet meer doet.

Nu ook ben eventjes weg geweest met de auto en nu wil ik weer weg en doe hij het niet..
Als ik het over een half uur probeer doet hij het weer.

Ik hoor graag van jullie of jullie hier ook wel eens van hebben gehoord.

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

En is er wat aan te doen???
Want ik zit er hard aan te denken om de auto te koop te zetten!!

Groetjes,
Carola

Geplaatst door

carola (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Goedkope deuropeners etc werken vaak in de 433 mHz band, waar ik als gelicenseerd zendamateur op werk, met wat vermogen op deze frequenties zullen auto's in een redelijk grote straal niet meer werken.

De meeste start onderbrekers hebben een leesring en een rfid plaatje in de sleutel, een zendertje wat alleen werkt met energie van de leesring zeer dichtbij, zoals dat is als je de sleutel in het contactslot steekt.
Deze werken op veel lagere frequenties, in het korte golf gebied, maar ook daar kan en mag ik zenden in de buurt van deze frequenties, dus storing is mogelijk.

Mobiel werk ik ook met een zendamateur transciever 50 tot 75 watt op 144 of 430 - 440 mHz.

Je ziet, genoeg kans op storing op de 433 mhz band, en wij zijn daar primaire gebruikers, dus anderen moeten storing door ons accepteren.

Groet,
Cor

Cor1822 0
badge

17 jaar

Is 'n bekend verschijnsel.
Ken iemand met 'n S 70 die zelfs met regen op de fiets naar de apotheek gaat bij ons in het dorp omdat daar in de buurt ook 'n stoorzender aanwezig is en hij z'n auto dan niet meer van het alarm af kan krijgen.
Voor enkele jaren geleden was in het nieuws dat iemand in Borne (ov) met een draadloze koptelefoon ook de hele straat onveilig maakte voor auto's met handzenders voor alarm en startblokkeringen. Heeft wel 'n half jaar geduurd voor dat men er achter was.

Gr.

Petje57 0
badge

17 jaar

Op schiphol in een straal van 100 meter rond de verkeerstoren is dit ook een bekend verschijsel.

Hans

Hans4037 0
badge

17 jaar

Hangen de sleutels van de Volvo en de Renault toevallig aan de zelfde sleutelbos ??
De kans dat ze elkaar verstoren is zeer groot, en als de verstoring er eenmaal kan het een tijdje duren voordat men de auto weer kan starten.
De MY 2000 hebben wel eens problemen met de aansluitingen van de antenne-ring naar de immobilizer, deze zijn op te lossen door de stekkertjes van de antenne-ring en de immobilizer te (laten) vernieuwen !!

Nee we hebben 2 verschillende sleutelbossen.
Dus dat kan het niet zijn.
Ze hangen wel aan hetzelfde haakje??!!

carola 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S70 of stel zelf een nieuwe vraag.