ik heb een s70 met nieuwe type motor 2.4 170 pk maar het voelt toch niet als 170 pk auto rijdt perfect ,alleen als de auto in de 5e versnelling staat +/- 110 km 2700 toeren en dan gas erop duurt het allemaal wel voor dat hij wat vermogen geeft.
als je terug schakelt gaat het beter
zeker als de auto geladen is voel je het goed
als de airco uit staat voel je ook goed dat de auto meer vermogen heeft is dit normaal bij deze auto
een vw tdi kun je bijna niet bij houden bij het optrekken
ik vind dat je flink moet doortrekken in iedere versn. om een beetje vermogen erin te houden en dit voor een 170 pk motor misschien had ik beter en t5 kunnen kopen
of heeft dit misschien iets temaken met het gaskleppenhuis storings gevoelig bij volvo auto heeft 158000 m gelopen
is anders tuning een optie wie weet een goed adres voor volvo?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Mijn mening is gezien je verhaal dat er niets aan de hand is.
De 5 versnelling is een overdrive dus veel trekkracht heeft hij daar niet zeker niet als hij geladen is.
Airco kost ook vermogen en is ook goed voelbaar zeker deze zomer en straks als het wat kouder wordt en de airco meer in en uit schakelt.
De vergelijking met een TDI is appels met peren want, de TDI van VW en die ook in de Volvo zit heeft een flink koppel maar je gaat een benzine motor vergelijken met een diesel.
Gasklepstoring is mogelijk maar dan heb je meestal of nooit geen vemogen maar, slecht lopende motor of slecht of niet stationair lopen.
Tunning bedrijf is Rica. Duur en vraag me af of je er veel mee bereikt.
tuning is alleen zinvol bij de turbo modellen.
zoals hierboven staat heb je in de 5 niet veel trekkracht en dat is ook mijn ervaring met deze motor, 2x een 850 gehad met deze motor.
als er rustig mee gereden is worden ze nogal eens wat lui. als je het echt stoort zou je voor de t5 moeten gaan kijken, alleen of dat zo voordelig rijden is...
is trouwens de timing v d distributie wel ok?
17 jaar
www.cyclonenederland.nl kijk hier eens
gr dirk
kijk maar eens bij de reacties op 22 sept die heeft ook een 170 pk 2.4
De gebakken lucht wordt nog steeds verkocht zie ik.
[quote=oldford]De gebakken lucht wordt nog steeds verkocht zie ik.[/quote]
heb je op de site gekeken
"tuning is alleen zinvol bij de turbo modellen."
Correct en injectie-systemen
Dirk,
Jazeker heb ik gekeken. Alleen al om te lachen.
Vandaar dat ik zeg dat gebakken lucht nog steeds verkocht wordt.
ik heb het verschil al wel gemerkt bij een auto
en het zit echt niet tussen de oren
en hoe verklaar jij al die tevreden reactie dan op de site
Een citaat van deze site:
Wat doet een Cyclone en wat is zijn effect?
De werveling zorgt ten eerste voor een betere menging van lucht en brandstof en vervolgens, dat tijdens de ontbranding, tot wel 70-80% van het mengsel verbrandt, wat normaliter tussen de 20-30% is, enkele autotypes uitgezonderd.
Hier wordt dus beweert dat er 2,5 tot 4 maal zoveel mengsel gaat verbranden na het monteren van dit wonderproduct. Laten we eens kijken wat dat inhoudt:
Als we de brandstof niet gebruiken om meer vermogen te creëren dan zou een auto die nu 1 op 12 loopt, straks 1 op 30 tot 1 op 48 gaan lopen.
Als we de brandstof wel gebruiken voor vermogen dan krijgt een 100pk motor straks 250 pk tot 400pk.
En gij geleuft dat?
Als er slechts 20-30% van het mengsel verbrandt, zoals hier beweert wordt, dan verdwijnt dus 70-80% onverbrandt in de uitlaat. Bij een verbruik van 10 liter per uur is dat dus 7 tot 8 liter die in de kat gaat verbranden, Ik garandeer je dat die kat binnen een aantal minuten gesmolten is.
Zoals ik al zei: gebakken lucht.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S70 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar