Hallo, nog een bericht, bij warme motor start de auto slecht, je moet echt door starten, pakt de motor aan dan komen er benzinedampen vrij, kan het het zijn dat 1 van de injectoren lek is [rubber] waardoor bij koude start de motor wel aan pakt omdat hij dan alle benzine wel nodig heeft??? en bij een warme motor niet, of de sensor van het koelvloistof of de voeler zelf, heeft iemand hier ervaring mee, alvast bedankt.
Geplaatst door gilbertb (0) , lid sinds 15 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
4 Reacties
Herman BMW (0) PRO, 15 jaar geleden
het gebeurt vaker dat je stationair regelklep te ver dicht blijft staan ( blijft hangen) bij warme motor dus advies eerst deze reinigen met remmenreiniger en dan weer controleren.
Nederkees (0), 15 jaar geleden
Ik heb hetzelfde probleem met mijn S40 2.0T (1998).
Ik heb als antwoord van "Volvo Specialist" gekregen dat de brandstofdruk regelaar inwendig lek is. Dan schijnt de benzine in het inlaatspruitstuk te lopen wat het effect van een verzopen motor geeft.
Ik ga het woensdag laten maken, hopelijk!
gilbertb (0), 15 jaar geleden
hallo nederkees, het probleem bij mij is al opgelost, ik had de rubbers van de injectoren stuk allemaal poreus dat kom door te tanken met goedkope bezine, [datdeed de vorige eigenaar] zo zie je maar weer goedkoop is duurkoop, ik tank altijd V-POWER HOOG OCTAAN GEHALTE vooral bij turbo motoren is dit zeer geschikt. heb nou het probleem vooruit ontwazeming hij blaast bijna niet op de vooruit, enige optie`s....
alsnog bedankt voor de reactie
Nederkees (0), 15 jaar geleden
Bij mijn S40 2.0T heeft de garage na lang (dus duur) zoeken uiteindelijk de brandstofpijp vervangen.
Het probleem lijkt inderdaad opgelost. Afgelopen weekend starten als vanouds, dus zonder bij te hoeven gassen.
Wat ik begrepen heb is dat door de brandstofpijp benzine in de motor kon lekken, via de injectoren. Misschien vergelijkbaar met uw probleem. Maar het is me niet echt duidelijk.
Ik tank ook altijd super (Shell of Texaco), is inderdaad beter voor een turbo motor. En het verschil verdien je zo'n beetje terug door een iets zuiniger draaiende motor.