Startprobleem K-Jet na enkele jaren stilstand
Volvo 264 B27E PRV 6 cil. benzine+LPG
[img]http://i43.tinypic.com/2r3fi2v.jpg[/img]
Auto heeft enkele jaren stilgestaan. Start goed op LPG, loopt stationair wat beroerd op LPG maar de motor loopt mooi en klinkt prima zodra je wat meer gas geeft.Rijdt ook prima op LPG.
Bij starten op benzine slaat de motor pruttelend aan maar valt na twee seconden weer uit. Na enkele keren vaker proberen start ie dan helemaal niet meer.
Reeds gedaan:
tank eronder uit ; de vlotter in een emmer verse benzine gehangen.
Elektrische tankpomp en intankpomp werken beide;
twee injectoren eruit gehaald en geven beide geen benzine door.
Startinjector spuit wel benzine. Het pruttelend aanslaan is dus waarschijnlijk van de startinjectorbenzine;
toevoerslang aan benzineverdeelunit losgehaald en in bakje gehangen. Bij starten pompt de benzinepomp redelijk snel benzine in het bakje.
De stuwschijf met de lepel eraan die de plunjer van het benzineverdeelstuk indrukt gaat soepel op en neer dus ik neem aan dat deze plunjer goed werkt? IK heb het benzineverdeelstuk zelf nog niet gedemonteerd gehad.
Ik heb helaas geen apparatuur om de brandstofsysteemdruk te testen. Naar mijn gevoel is de druk misschien niet hoog genoeg om de injectoren te openen?
Iemand nog ideeen voor een oplossing?
http://www.youtube.com/watch?v=a4fJAfXYx...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kijk eens bij porsche 928 bj 1982 met 49 reacties , daar haal je vast je oplossing op , vergelijkbaar verhaal.
Dus even naar home , porsche kiezen , ik dacht vierde topic van boven.
Hallo Ferrie,
hartelijk dank voor de link.
de plunjer in de spinnenkop zal dan bij mijn auto misschien dan toch de boosdoener zijn, alhoewel de luchtwegerarm goed aanvoelt als je hem handmatig naar beneden drukt. Voor het gevoel lijkt het dat ie de plunjer soepel omhoogdrukt.
Als ik eerst de banjobouten van de injectorleidingen op de spinnenkop een slag loszet en er komt daarlangs dan benzine uit als ik start, zou dat dan het bewijs zijn dat de plunjer goed werkt vraag ik me af.....
http://www.youtube.com/watch?v=hRLorXbL1...
11 jaar
Bij de porsche-man heb ik ook de raad gegven ; Maak er eerst studie van ! Ga niet aan schroeven draaien om het draaien.
Waar de installatie gevoelig voor is ,is vervuiling en backfires.
Als er hoe dan ook geen benzine uit de verstuivers komt is residu vaak de oorzaak . Met wat reiniger los weken en met luchtdruk door spuiten . Gewoon in de normale stroomrichting.
Je hebt het ook over demonteren. Wacht daarmee zo lang mgelijk. Als monteur werd het afgeraden .Met carb.reiniger en laten weken kan je veel bereiken.
Een goede pomp moet/kan 10 bar leveren . Boven de 7 bar is goed genoeg. Houd rekening met spanningsval tijdens starten.
Succes. We wachten met spanning af.
Ik zal eerst proberen met injectiereiniger in de toevoerslang te doen naar de spinnenkop.
Kan het overigens kwaad om pure injectiereinger te gebruiken om te weken? Ik weet dat het nogal agressief spul is.Misschien dat her rubbers,0-ringen aantast als het onverdund is?
Een andere vraag: ik weet dat je de benzineverdeler niet uit elkaar kunt halen zonder dat ie gaat lekken naderhand maar hoe zit deze unit op de airflow-unit bevestigd? Ook zonder pakking? Heb je dan ook kans op lekken daar als je de benzineverdeler terugmonteert na hem inwendig gereingd te hebben?
Wat is het beste en veiligste spul om de verdeler in te laten weken? Kruipolie/injectiereiniger/petroleum/WD40 ...?
11 jaar
Er zijn allerlei oplosmiddelen voorhanden maar speciale carburateur-reinigers tasten kunststof onderdelen niet aan!!
In de verstuivers zit geen kunststof maar waarom zou je het risico nemen.
Succes.
De verdeler zit geschroefd. Er zit een o-ring tussen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 264 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar