Bij koudstart slaat de motor wel aan maar draait niet goed door(soms slaat hij terug af). De motor sputtert met veel rookproductie als gevolg. Wanneer men meer gas geeft geraakt de motor toch op dreef. Eenmaal hij goed ronddraait geen problemen meer en trekt hij normaal op. Ook geen problemen bij warmstart. Wie kent hier de mogelijke oplossing(de gloeikaarsen werden pas alle vier vervangen)?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Krijgen de gloeibougies wel spanning alle vier? Het lijkt er niet op. Eventueel hoofdzekering van gloeisysteem controleren.
(Laat) de klepspeling eens controleren. Als dat niet goed staat wil dat nog wel eens startproblemen geven. Heb hetzelfde gehad met m'n Mitsubishi Carisma (Renault dieselmotor). Kleppen laten stellen en geen enkel startprobleem meer.
20 jaar
Klepppen stellen en koudstartvervroeger zal ook wel niet werken.
Op de brandstofpomp zit een rond dingetje wat er uit ziet als een spoel zit vaak een rubbertje omheen.
Waneer je de auto op contact zet moet er een tik geluid van af komen als dit enkele tikken zijn vervang dan de vervroeger maar.
Bij een goede is het ongeveer 10 sec en zeer snel tikken meer ratelen
Ik heb hetzelfde probleem gehad bij een V40 2.0 automaat. De uitlezing van de computer gaf aan dat er een storing zou zijn met de motortoerentalregelaar. Volgens de dealer was de sensor vervuild. Ik heb daarna geen last meer gehad.
20 jaar
Hoi,
Mijn broer heeft gevraagd of ik even kan kijken naar zijn auto imv even beroerd lopen bij koude start. Ik ken deze 1.9 TD van renault niet. Waar kan ik de brandstofpomp vinden en reageert de vervroeger helemaal niet bij een warme start??
bij voorbaat dank.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar