Volvo 440: startproblemen

Bouwjaar: 1994

1/2 keer in de week wil de volvo 440 2.0i gle niet starten.
motor draaid wel rond maar slaat NIET aan of zit heel laag in het toerental stotterd en slaat dan af hij reageerd dan ook niet op het gaspedaal.
bij het aanzetten van het contact hoor ik de brandstofpomp ook niet(dan weet ik al dat hij niet zal starten)na een tijdje contact aan en af tezetten doet hij ineens wel(pomp)dan start ie ook weer voor de rest doet ie het perfect.
wie herkent dit en helpt ons?????
Taco

klieber

Geplaatst door klieber (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 440? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

20 Reacties

harry4180 (0), 18 jaar geleden

controleer of je spanning op de pomp hebt(onder de achterbank kun je dit zo checken). als spanning aanwezig is en pomp loopt dan niet is de pomp waarschijnlijk stuk, heb je geen spanning op pomp kijk dan onder dashboard kastje of het brandstofpomprelais wel doorschakeld.

tijne (0), 18 jaar geleden

zal het realetje wel zijn.

gr tijne

klieber (0), 18 jaar geleden

spanning op de pomp was oke ik zal een paar nieuwe relails halen .

klieber (0), 18 jaar geleden

nieuwe relais zitten erin nu maar ff afwachten.
totzover bedankt voor jullie snelle reactie helemaal top!!!!
gr Taco

klieber (0), 18 jaar geleden

helaas hij had het weer.
30 keer contact aan en uit en hij starte weer.
zijn er nog meer suggesties????
gr Taco

harry4180 (0), 18 jaar geleden

Je moet wel spanning controleren op pomp op het moment dat storing daar is.

klieber (0), 18 jaar geleden

ja oke ik zal de volgende storing afwachten.
de enige nadelen hierbij zijn een paar kinderstoelen.
ik laat het wel weten wat de uitslag is.
mvg Taco

klieber (0), 18 jaar geleden

vanmorgen had hij het weer, niet willen starten, ik liet de sleutel los maar de dashbord lampjes branden nog wel, binnen 3 sec hoorde ik de brandstofpomp druk opbouwen.en hij starte weer perfect.
ben doorgereden naar de prive monteur,2,5 uur aan uit aan uit tot de storing weer de kop op stak meteen gaan meten en de pomp kreeg wel stroom maar niet aanslaan.
na 5 min `nadenken en puzzelen starte die weer normaal.
kunnen jullie hier wat mee???
kan een brandstof pomp het zomaar wel en dan weer niet doen?
en als het de pomp is moet ik dan tijdens het rijden geen problemen hebben?
zou de startonderbreker het probleem kunnen zijn of de stappenmotor??
na het vervangen van de dynamo en de accu is ie wel beter en zuiniger gaan rijden maar dit was dus niet het probleem.
gr Taco

tijne (0), 18 jaar geleden

de start onderbreker is het niet want de pomp krijgt spaning.

het is goed mogelijk dat de pomp het af en toe niet doet:

in de pomp zit een anker(hier zitten de spoelen op gewikkelt en de zitten contakt plaatjes op waar de koolborsteltjes overheen schuiven.

als er nu 1 contakt plaatje stuk is en hij stopt precies op de plaatje met 1 borstel dan zal hij het dus neit doen tot dat hij omgetrokken wort naar een ander plaatje.

de enige remedie hier tegen is pompje vervangen. even langs de sloop hoeft niet duur te zijn.

gr tijne

sjaak10918 (0) PRO, 18 jaar geleden

doe eerst nog een poging om (als er geen spanning op staat) de koolborstels te demonteren, schoon te blazen en te monteren. Ook even kijken of de koolborstels te ver versleten zijn, want dan kan het ook zijn dat je een slecht contact hebt en sims niet aan wil slaan. Als de pomp dan loopt heb je nog geen problemen. Maar dit zal verslechteren want de koolborstels zullen steeds korter worden. Als dit het geval is kun je ook de koolborstels vernieuwen en kun je ook verder. Ook dan wel schoonmaken !

tijne (0), 18 jaar geleden

dat zal niet gaan werken en dat zou ik ook niet doen want de pomp zit verpakt in een dichte behuizing want als er benzine bij komt en hij maakt een vonkje (wat hij constant doet) kan je uit stappen en de brandweer bellen.

dus niet mee expirimenteren maar vervangen. kost toch niet veel op de sloop meshcien een 20 euro en dan houdt het op volgens mij.

gr tijne

sjaak10918 (0) PRO, 18 jaar geleden

sorry Martijn, dat wist ik niet. Dan is vervangen idd de enige oplossing. Sjaak

tijne (0), 18 jaar geleden

geeft niet je kan niet alles weten.

maar de pomp zit in de tank bij die krengen dus vandaar.

gr tijne

harry4180 (0), 18 jaar geleden

die krengen!!!! ho ho je praat wel over een volvo

tijne (0), 18 jaar geleden

ja daarom juist ik ben blij dat ik geen volvo meer heb.

gr tijne

klieber (0), 18 jaar geleden

26-10 eindelijk tijd en geld voor ander brandstof pomp ik hoop dat jullie gelijk krijgen we houden jullie op de hoogte.
gr Taco

klieber (0), 18 jaar geleden

helaas weer stotteren met starten ik weet het niet meer zijn er nog ideeen??????
help

klieber (0), 18 jaar geleden

op het moment dat de motor loopt zijn er geen problemen.
alleen met starten blijft ie soms lastig doen ,kan het de aan- sturing naar de benzinepomp zijn?
en als het iets met de ontsteking is dan loopt de motor toch altijd rot of zie ik dat verkeerd.
bij zelf diagnose geeft hij geen storing aan (3 keer 1 lampje)
dynamo,accu,relais,benzinepomp zijn vervangen.
help help help
gr Taco

sjaak10918 (0) PRO, 18 jaar geleden

Lijkt nu of de benzinepomp niet genoeg brandstof bij de motor krijgt. Slangen verstopt/dichtgeslipt/geknikt of zit er een verstopt filter tussen de pomp en de motor ?

klieber (0), 18 jaar geleden

het was de start onderbreker

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.