auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo V70: Startproblemen vage

Bouwjaar: 1999

Goeie dag,

Volvo V70 TDI uit 1999 met 140k op teller heeft opeens rare startproblemen.

Beschrijving
Zowel bij koude start als warme start komt het met grote regelmaat voor dat motor geheel niet aanslaat (startmotor draait wel prima). Na een aantal keer proberen (contact uit/aan etc) kan hij spontaan aanslaan alsof er niets aan de hand is. Tevens komt het voor dat hij wel aanslaat maar daarna meteen sterft (branstof tekort of zo). Wanneer hij goed aanslaat en stationair loopt kan er gewoon gereden worden en heeft hij prima vermogen etc.

Geprobeerd:
Ondertussen is er reeds een electronische inlaatklep van de branstofpomp vervangen die het probleem leek op te lossen, toch binnen een paar dagen was het weer als vanouds (proleem dus)

Vraag!:
Wie heeft er een heldere diagnose voor mij?

Veel dank alvast

Koen

Geplaatst door

Koenkummel (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

startblokkering:
Je hebt iets aan je sleutelbos dat de antennering verstoort of je antennering is slecht. Bij volvo draait altijd de startmotor maar slaat niet aan als de startblokering in werking is.
Het meteen afalaan geeft ook aan dat er iets mis is met de startblokkering
Advies: Probeer alleen te starten met de sleutel is het probleem dan niet over dan de regeleenheid uitlaten lezen bij een dealer.

volvoxc90 0
badge

20 jaar

Dank je wel, kreeg zo een vermoeden tijdens het doornemen van de andere klachten.
Heb alleen afstandsbediening bij de sleutel hangen, maar dat mag het probleem niet zijn. Voor de zekerheid neem in de hotelsleutel ook maar mee om diagnose te kunnen stellen.

Tevens constateerde ik dat de zekering voor de brandstofpomp op 10A gezekerd was terwijl deze 20A moet zijn. Tot nu toe is het weer starten lopen. Ik vermoed dat de 10A als weerstand fungeerde voor de brandstofpomp en in de loop vd tijd verzwakt is door het lage amperage. Is dit aannemelijk? Feit blijft dat het raar is dat hij te laag gezekerd was..

Als probleem terugkomt ga ik voor de antennering/startblokkering die kuren geeft.

Graag reactie op het zekeringverhaal.. zal over een week of zo einconclusie plaatsen.

groet
Koen

Koenkummel 0

20 jaar

je zekering verhaal is een leuk verhaal maar als iemand dat kan bevestigen en uitleggen hoor ik het ook graag.

volvoxc90 0
badge

20 jaar

Afsluitend kan alleen maar melden dat het probleem is na het vervangen zekering nooit meer is terug gekomen.
Groeten
Koen

Koenkummel 0

19 jaar

Uiteindelijk ook antennering vervangen doordat probleem nog sporadisch terugkwam. Brandstofklep+Antennering, en misschien zekering hebben oplossing geboden

Koenkummel 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.