Mijn V70-T5 (150.000km-benzine) heeft last van een stijgend oliepeil. Ongeveer 1ltr per 2 maanden. Koelvloeistof blijft goed op niveau en is mooi schoon dus dat kan het niet zijn. De motor loopt mooi. Verbuik is 1:7, maar dat was altijd al zo. Kan er een injector (na)lekken? Kan ik dat zelf contoleren? Of moet ik gewoon nieuwe injectors kopen bij deze km-stand. Weet er verder iemand een bedrijf waar ik de olie kan laten onderzoeken zodat ik zeker weet dat het de benzine is. Of heeft er iemand een ander idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou wel redelijk snel actie nemen , benzine heeft namelijk de nare eigenschap dat het de olie sterk verdunt, dit kan grote schade geven aan je snelle blok.
Stijgend oliepeil komt eindelijk alleen voor als je veel korte ritten maakt dus benzine damp condens en andere troep maar gezien je kilometerstand neem ik aan dat je niet iedere dag naar de buren rijdt met de auto. IK twijfel aan 1 liter hoe heb je dat gemeten en wat heb je in die 2 maanden gereden.
Lekke injector betwijfel ik omdat je dan toch een verschil in verbruik moet zien en eerder slecht starten de injector lekt dan voor de inlaat klep en als je gaat starten komt er een grote hoeveelheid aan benzine in de cilinder zo dat de motor niet aan slaat. voor dat je iets gaat vervangen eerst een goede diagnose en wat betreft de olie onderzoek lijkt me een goed idee.
Ik ken het probleem niet en als je geen korte stukjes rijdt en zo als je hebt aan gegeven geen verbruik van koelvloeistof of meer benzine moet je eerst de oorzaak zien te vinden.
Als ik mijn niet vergis kan dat volvo nederland via een dealer regelen dus neem contact op met een Volvo dealer.
Of zoek op het internet bij oliemaatschappijen.
Heren, Ik heb de auto een jaar geleden gekocht met 130.000km op de teller, ik rijdt per dag ongeveer 2x25km heen en weer naar mijn werk. Ik heb inmiddels een bedrijf gevonden dat een olieonderzoek gaat doen. Verder worden de injectors ultrasoon gereinigd, kost bijna niks dus baat het niet dan schaad het niet. Ik houd jullie op de hoogte.
Dat de olie dunner wordt weet ik, deze wordt dan ook regelmatig ververst zodat motorschade door verdunning niet kan ontstaan.
20 jaar
Help, het probleem is nog steeds niet opgelost. De olie is naar een laboratorium geweest, conclusie: Vervuild met veel benzine, viscositeit nul! Advies: niet mee doorrijden, dus wederom ververst. Het oliepeil stijgt nu nog steeds iedere 500-1000-km zeker een liter. Ik heb onlangs in twee dagen ongeveer 600km gereden, na de rit zat er ruim een halve liter te veel in!!. Injectors zijn getest en OK bevonden. Carterventilatie is schoongemaakt, maar was niet vuil. Compressiemeting is 8,5-7,2-8,0-7,0-8,0 niet echt goed maar ook zeker niet slecht. Er zitten nieuwe bougies in, verder is de benzinedruk bij de injectors 4 bar, en dat is volgens de dealer OK. Er zit wel veel "lak" (hard dun lichtbruin laagje) in het blok, zou er in het verleden verkeerde olie gebruikt zijn waardoor nu de zuigerveren vast zitten?
20 jaar
Na montage van een nieuwe motor is het probleem nu uit de wereld. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat.......toch bedankt voor jullie reacties!
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar