👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo allemaal,
Ik ben de niet zo trotse bezitter van een Volvo 460 uit 1991 met de 1.7 carburateur motor. Sinds een maand of 3 gebeurt er het volgende zodra ik de snelweg op ga. Zodra hij op temperatuur is en ongeveer 120 rij en zo'n 15 km op weg, dan begint de motor eerst te stotteren. Dan in te houden (gas geven heeft geen zin) en daarna kan hij nog afslaan (gebeurt niet altijd). Het benzinefilter is al vervangen, ook al gecontroleerd op vacuum op de bezinetank (is niet het geval). Ik heb de achterbank er deels al af gehad, lukt niet helemaal. Wie heeft er nog ideeën hierover en hoe krijg ik zonder al te veel problemen de achterbank er af (zodat ik bij de bezinetank kan)? Alvast bedankt. Peter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoi Peter,
Klinkt als vapourlock, gasvorming door de warmte in je vlotterkamer, dus geen vergassing meer in je venturi, hier zul je eerder bevriezing vinden en dus gaat je motor inhouden en slaat op een gegevn moment af. Als hij weer is afgekoeld kun je waarschijnlijk gewoon weer starten en rijden, tot je weer dezelfde temperatuur in de mototruimte hebt. Maar het kan ook zijn dat je brandstofpomp niet helemaal okay is, heb je al eens naar de opbrengst gekeken? Ongeveer 1 liter per min als ik het goed heb. De achterbank kun je aan de voorkant 2 lipjes indrukken achter de vloerbedekking, en aan de achterkant zit hij vast bij de gordels.
Sucses Terry
Hoi Terry,
Het klopt dat na afkoelen ik gewoon weer kan starten en wegrijden totdat het weer gebeurt (gelukkig was ik toen al bijna thuis). De brandstofpomp is afgelopen januari vervangen, dus dat die de oorzaak is, lijkt mij onwaarschijnlijk. Zelf dacht ik dat het ook nog wel eens zo kan zijn, dat er al verdamping optreedt in de benzineleiding naar de carburateur toe of dat er ergens een knik in de leiding zit (kan dat?). Vapourlock zou heel goed de oorzaak zijn, maar wat kan daartegen gedaan worden?
Groetjes Peter
20 jaar
Het kan zijn dat het filtertje tegen de aanzuigbuis aan gezogen wordt of verstopt zit. controleer of er een schuin kant aan de aanzuigbuis zit (net als je doet bij bloemen in een vaas een schuine kant aan de steel snijden). Als dat allemaal geen probleem is kijk dan eens of je carbateur geen valse lucht trekt het komt veel voor dat de voet krom is.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 460 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar