Volvo S40: T4 1997 houdt in bij 170 a 180 km/ph

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: T4

Goededag,

Ik ben sinds Juli 2005 in het bezit van een S40 T4. Fantastische auto om in te rijden, alleen hij rijdt niet harder dan rond de 180. Ze hebben bij de garage al het eea vervangen. Bougies, Bougiekabel, de motor is uit elkaar geweest. Probleem treedt zich op als ik in z'n 4 of in z'n 5 het gaspendaal volledig ( tot op de bodem ) heb ingetrapt dan blijft ie 'hangen' totdat ik het gaspendaal een stukje terug laat komen en dan voel je dat ie hem weer oppakt.

Brandstofsysteem is nog niet gecontrolleerd. Benzine is denk ik geen issue. Ik tankte hiervoor bij Tango, maar tank nu ongeveer 2 maanden bij BP ( Ultimate ) maar het probleem is er nog. Er is mij wel verteld dat het waarschijnlijk de katalysator zou kunnen zijn, die zou verstopt kunnen zijn waardoor hij zijn druk/gassen niet direct kwijt kan waardoor die stagneerd. Kan iemand dit inderdaad bevestigen ?

Wie weet raad wat dit zou kunnen zijn.

mvg,

Stefan Vianen
Montfoort

svianen

Geplaatst door svianen (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo S40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

MCCP (0), 17 jaar geleden

Het zou ook mogelijk de bobine kunnen zijn. als ik het goed heb zijn het er 2 bij een T4

Volvo-Specialist (0) PRO, 17 jaar geleden

Katalysator of brandstoffilter of bougiekabel (al geven die meestal op lagere toeren problemen)

novita (0) PRO, 17 jaar geleden

lijkt een lucht probleem.
kat dicht of inlaat lucht lekkage of verstopping.
kn filter? met te veel olie,verwijder indien kn filter het filter eens

Volvo-Specialist (0) PRO, 17 jaar geleden

Rammelt de uitlaat (katalisator) (vooral koud) ?
Indien ja, kat kapot

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.