hallo
probleempje volvo. als je de auto koud start staat de temperatuur netjes onderin en loopt ook netjes op tijdens opwarmen. als je dit controleert met diagnose apparatuur is dat goed. als je een minuut of 10 rijdt loopt de temperatuur wordt de wisselvallig op en dat zie je ook op je diagnose apparaat om vervolgens diep in het rood te komen staan en op het diagnose apparaat staat de temperatuur dan op 143 graden. als je de werkelijke temperatuur meet is die bij ingang van de radiateur 80 graden en bij uitgang 40. je kunt er de dop van de radiateur rustig afdraaien en dan blaast die nauwelijks druk af. als je de weerstand van de temperatuur sensor meet is die als die warm is ongeveer 270 ohm. wie kan mij helpen.
bvd rené
Geplaatst door scheepie (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
5 Reacties
jan T (20) PRO, 15 jaar geleden
rene gebruikt hij geen koelvloeistof.
als je blijft rijden zakt de temperatuur dan weer naar normaal of blijft hij zo hoog.
groetjes jan.
bormie (0) PRO, 15 jaar geleden
lees je dan het motormanagement,of het dashboard?
scheepie (0) PRO, 15 jaar geleden
alvast bedankt voor het meedenken.
de motor verbruikt geen koelvloeistof en bouwt ook geen druk op.
motor management en meter geven hetzelfde aan allebei hoog of laag.
groetjes rene
en nogmaals bedankt
scheepie (0) PRO, 14 jaar geleden
de temperatuur sensor bedrading defect. draad doorgeschuurt tegen massa.
bedankt voor het meedenken.
gr rené
jan T (20) PRO, 14 jaar geleden
nou mooi dat je het gevonden hebt en zo valt het nog mee.
groetjes jan.