Beste allemaal,
Sinds een tijdje houd mijn auto in zo rond de 3500 toeren (bij een warme motor meer dan bij een koude motor).
Ik had hiervoor zelf het brandstof filter vervangen en een busje brandstofsysteem reiniger toegevoegd maar helaas heeft dit niet geholpen (tank netjes 98).
Ik had van mijn vorige auto nog een obd kabel liggen en na downloaden van de juiste software heb ik ook mijn Volvo kunnen uitlezen :-). Met als resultaat de onderstaande 2 foutmeldingen.
EFI-131 Engine speed (RPM) sensor, signal faulty
EFI-512 Short-term fuel trim, changes too quickly
De 1ste kan ik niet direct verklaren want de auto loop goed stationair.
De 2e lijkt mij de oorzaak van het inhouden. Ik vermoed zelf de maf (lucht massa meter). Of denken jullie wat anders?
En wat kost zo'n lucht massa meter?
Heeft volvo een soort ruil systeem net als bij de Volkswagen (oude inleveren revisie lucht massa meter terug)?
Moet het een Volvo lucht massa meter zijn of mag het ook een niet originele zijn?
Of hebben jullie een adres voor goede (originel) gereviseerde lucht massa meters?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
de eerste kan zijn dat het systeem dan op de nokkenassensor door rijdt. heb je deze dan ook niet meer dan valt de motor uit.
volgende opgezocht op hbase.nl (tik je kenteken in en dan links onderaan kun je de betreffende componenten zien)
vliegwielsensor 63.16 ex.btw
map sensor 92.92 ex.btw (geen luchtmassameter wordt er gegeven.)
bij de dealer zal hij niet extreem duurder zijn. rond de 150 euro zal het wel liggen. maar een keer langsgaan en hun naar laten kijken kan ook veel geld schelen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar