close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo S40: Tik/ingelopen nokkenas 1.6D HDI/PSA (incl foto's)

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6D HDI/PSA DV6

Hallo Forummers.

Ik hoorde een ratelend geluid in de buurt van de kettingspanner. Kapotte kettingspanner komt vaak voor las ik, dus ik dacht een kapotte spanner aan te treffen (hoe controleer je deze? ziet er gewoon goed uit).

Echter trof ik ook een ingesleten nok aan, zou deze het geluid kunnen veroorzaken?

Zie afbeelding:



[url=http://postimage.org/image/8ozd4webz/][img]http://s3.postimage.org/8ozd4webz/201302...[/img][/url]


http://imageshack.us/photo/my-images/5/2...

En hoe zou ik dit op een goedkope manier kunnen oplossen? Ik wil de auto verkopen, maar wel in orde.

Geplaatst door

S&A (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Jazeker en dat komt zo te zien door gebrek aan smerig, dus ook even kijken wat dit heeft veroorzaakt,oplossen door de nokkkenas te vervangen en smerig in orde te maken

jan5047 0
badge

11 jaar

Bedankt voor het antwoord Jan,

Zou er een oliekanaal verstopt zitten?
Hoeft alleen de nokkenas vervangen te worden?

S&A 0

11 jaar

Zo te zien wel weet natuurlijk niet hoe de lagering is, dat zie je pas na demontage van de nokkenas , is er maar 1 nok aangetast ,zal inderdaad een oliekanaal kunnen zijn

jan5047 0
badge

11 jaar

Of te lang gewacht met olie verversen , in combinatie met een slechte nokkenas ?
De nok die er naast zit begint zo te zien ook al putjes te vertonen.
Zou in iedergeval de stoter ook even bekijken , deze zal er ook niet best uit zien.

kaleido 1 6880
badge vip badge

11 jaar

Ik ben bij een revisie bedrijf geweest, en deze vertelde mij dat deze nokkenas in principe geen extra geluid moet veroorzaken.

Vanavond de rollers controleren (naaldlagers willen er wel eens uitlopen). Tevens laat ik de verstuivers testen. Ik houd jullie op de hoogte!

S&A 0

11 jaar

Je ziet na die top een drempeltje .!! De druk is hier zo hoog geweest dat de harde laag afgebrokkelod is .
Vervangen is de enige oplossing .
Succes.

Punt 50
badge

11 jaar

Dus als ik het goed begrijp , ben je bij een revisie bedrijf geweest , en die beweren dat deze opgevreten nokkenas geen lawaai gaat maken ?
GROTE onzin , zeker hetzelfde bedrijf die een golf motor gereviseerd heeft .
Nokkenas vervangen , rollers en aanverwante artikelen goed controleren , en bij geringste twijfel/beschadiging vervangen.

kaleido 1 6880
badge vip badge

11 jaar

Dat klopt, Hij vertelde me dat het niet erg is omdat er een roller overheen gaat. Maar ik begin nu ook te twijfelen.

Rollers zien er allemaal goed uit.

S&A 0

11 jaar

Waarop rolt een band beter , minder lawaai , op een asfalt weg of op een klinker weg ?
De nok is niet meer rond , dus de rol zal deze niet meer goed volgen , dus gaan stuiteren , met als gevolg een ratelend/tikkend geluid.

kaleido 1 6880
badge vip badge

11 jaar

Controleer ook maar de olietoevoer van de turbo.
Veel kans dat het filtertje in de banjobout verstopt is door slijtagedeeltjes waardoor de turbo ook naar zijn grootje gaat.

Hendrik4290 0
badge

11 jaar

Het was toch de ketting,

De ketting is zover gerekt dat ie nu de kleppendeksel raakt.
Nu nog een ketting vinden in Friesland... Peugeot had ze niet op voorraad.

S&A 0

11 jaar

Nokkenas niet vervangen ? , zou dit bij verkoop anders wel vermelden .

kaleido 1 6880
badge vip badge

11 jaar

Ik zou dit zeker vermelden bij verkoop.

primera p11 0

11 jaar

De nokkenas wordt ook vervangen. Maar dit was niet wat het geluid veroorzaakte.

S&A 0

11 jaar

Na het monteren van de nieuwe nokkenasketting en spanner wil de auto niet meer starten.
Hij gaat wel rond maar slaat niet aan. Met remreiniger in het inlaat slaat ie bijna aan, maar net niet helemaal.

Distributie en nokkenastiming staan goed. Echter had ik wel het idee dat de nokkenassen wat zwaar draaiden bij het monteren, maar ik dacht dat dit aan de nieuwe spanner lag die mogelijk sterker is, maar ik begin hier nu wel aan te twijfelen.

Wat zijn de mogelijke oorzaken van het niet starten?

S&A 0

11 jaar

Nokkenas sensor , indien aanwezig er wel op ?
Brandstofsysteem los gehad en nu lucht in het systeem ?

kaleido 1 6880
badge vip badge

11 jaar

Bedankt voor het antwoord ferrie,
Nokkenas sensor zit erop met juiste afstand (9,5mm).
Ik heb alleen de verstuivers eruit gehad, er komt wel diesel uit de retour leidingen van de verstuivers, dus ik neem aan dat er geen lucht meer in het systeem zit?

S&A 0

11 jaar

Verstuivers zijn toevallig niet plaatst gebonden , dus 1e cilinder is weer terug gekomen op zijn eigen plek enz.

kaleido 1 6880
badge vip badge

11 jaar

Als die niet wil starten met snelstart dan zou ik niet aan het brandstofsysteem denken.

Ik verdenk toch iets met de timing wat net niet goed is.

MWMautos 0

11 jaar

met snelstart bedoel je remreiniger? of moet ik daadwerkelijk snelstart halen?

Verstuivers zijn getest en niet plaats gebonden bij dit blok is mij beloofd.

S&A 0

11 jaar

Remreiniger werkt ook wel, snelstart werkt beter. Als het niet op remreiniger wil starten is er wel degelijk iets aan de hand.

Ik zou toch zeer nauwgezet weer door de proceduren lopen voor het stellen van de BDP.

MWMautos 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.