goededag,
Na het verwisselen van de wielen (winterbanden op stalen velgen) is mij opgevallen dat er een trilling is bij het remmen. Ook is mij opgevallen dat de auto iets naar rechts loopt al ik m'n handen van het stuur haal. De banden op stalen velgen heb ik van marktplaats gehaald en weet dus niet of deze nog goed uitgebalanceerd zijn. (Linksvoor zit ook geen loodje). Heb geen trillingen bij het rijden. Zou het misschien kunnen zijn dat tussen links en rechts een maatverschil zit door wisselende slijtage? dus dat ik R-achter naar R-voor moet verplaatsen om de wielomtrek op de voor en achteras gelijk te krijgen Heb de auto op moment niet in de buurt. dit kan ik pas vrijdag uitproberen. Sowieso laat ik de banden ''opnieuw'''uit balanceren. Ik hoor graag iets van jullie ideeën en meningen.
Groeten, Machiel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Laat ze balanceren, kijk of ie goed uitgelijnd is en de stabilisatorrubbers ook nakijken.
Na het wisselen van de wielen trillingen heeft trillingen , dat is meestal na balanceren opgelost.
Raar maar waar de achterwielen kunnen voor erge trillingen zorgen.
Nog een mogelijkheid is dat de banden niet meer effen zijn.
13 jaar
Trillingen door te remmen kan ook zijn ?
Dat de remschijven beginnen krom te trekken.
13 jaar
Ja precies. Denk zelf dat het aan de niet goed gebalanceerde wielen ligt. Zal wel heel toevallig zijn dat er na het verwisselen van de wielen ook de remschijven krom beginnen te trekken. Ga er van het weekend mee aan de gang, ben helaas nog niet thuis. Bedankt alvast!
13 jaar
He allemaal.
Sorry voor de late reactie van mij. Heb ondertussen weer de zomerbanden er onder gemonteerd. Kan wel weer verschil merken. Nu trilt de auto veel minder met remmen en rijd nu ook minder ''zoekend'' over de weg. lag waarschijnlijk toch de hoofdzaak bij de wielen (die ik wel opnieuw heb laten balanceren maar weinig verschil merkte). Misschien toch een oorzaak zoeken bij de remschijven. weet iemand hoe? is er een minimale dikte ofzo? Bij het verwisselen van de wielen heb ik uitgebreid onderzoek gedaan en zag dat de fusekogel LV ook al de beste tijd achter de rug heeft. ZIE FOTO. verklaart ook al meteen het klokkend geluid bij drempels wat de laatste tijd erger wordt. Wel vreemd dat de dealer 7000km geleden wel de draagarmen heeft vervangen! Op de factuur staat dat de draagarm vervangen is maar niet de fusekogels.
Dat was het dan wel weer. nu alleen nog de kat. vervangen. (konden ze bij de volvo ook niet vinden waarom het motorstoringslampje brandde)
[url=http://img683.imageshack.us/i/afb0084o.j...][img]http://img683.imageshack.us/img683/4900/...[/img][/url]
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S60 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar