auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo XC70 2007: turbo druk te hoog

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: D5244T4

klacht klant auto trekt niet; de auto stopt met trekken bij 3000 toeren,als je met de auto rijdt dan hoor je bij het loslaten van de gas ploffen in het luchtfilter foutcodes P0238,P0234,P2015.
de bediening van de wervelkleppen was los is weer vast gezet maar heeft geen resultaat, kan iemand mij vertellen wat hiervan de oorzaak kan zijn

Geplaatst door

KNOBEL (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

weet je ook de betekenis van de foutcodes?
dan kan ik je misschien verder helpen

Herman BMW 0
badge

13 jaar

p0238 turbolader laaddruksensor A signaal te groot

p0234 turbolader bus fout

p2015 positie sensor inlaatspruitstuk m. var. buizen signaal onplausibel/buiten bereik

hoop dat je hier wat mee kan

KNOBEL 0
badge

13 jaar

hebben we het hier over het nieuwste model?
zo ja dan zal waarschijnlijk je laadruksensor of bij volvo genaamd je T-mapsensor de boosdoener zijn.
deze zit gemonteerd in je intercooler als je voor de auto staat aan de rechterkant onderin bij de intercooler.

Herman BMW 0
badge

13 jaar

Hallo Herman,we hebben de t-mapsensor doorgemeten en naar ons inzien werkt deze goed lage spanning bij lage druk hoge spanning bij hoge druk,wij werken met een boschtester hier kunnen we de inlaaddruk,servomotor uitlaatgasturbo in %, turbodruk, laaddruk turbo instelwaarde meten wat voor dit probleem.
we kunnen hiermee ook de servomotor van de turbo aansturen en dit werkt goed.
als het contact aan staat dan wordt de servomotor naar 5% aangestuurd bij stationair draaien +/- 60% als je gas geeft dan wordt deze aangestuurd aan de hand van de turbo druk wordt de druk te hoog dan zou de servomotor de druk terug moeten regelen met de stand van de vaanen van de turbo, dit zien we niet gebeuren soms staat deze op een stand vast wat resulteerd dat de turbodruk veel te hoog wordt, dit is misschien noodloop maar de turbo druk is dan veel te hoog.
ik heb van de klant te horen gekregen dat de auto bij de vorige eigenaar gechipt is misschien een software fout maar dan wel raar dat dit zomaar optreed.
zou je na onze bevindingen nog steeds denken dat de t-mapsensor de boosdoener is of zou je meer aan de servomotor van de turbo denken deze is wel erg prijzig wordt nl compleet met turbo geleverd.
Deze auto is wel het nieuwe model
groeten.

KNOBEL 0
badge

13 jaar

Hoi Jan,

Ik weet dat er een technisch journaal van volvo uit is gemaakt dat er problemen zijn met de T-map sensoren.
Let op er zijn 2 verschillende verkrijgbaar.
Advies van mij allereerst de ECM voorzien van originele software en toch ook de T-mapsensor vervangen.
ECM is je motorregeleenheid. Met de chiptuning zal waarschijnlijk de aansturing van je waste-gate worden verlaat zodat je langer turbodruk houdt.
Dus sensor eerst demonteren en O/N controleren.
Normaal gesproken kun je deze bestellen aan de hand van chassisnummer en of motorcode , maar heb zelf al eens gehad dat ik toch de verkeerde kreeg.

Herman BMW 0
badge

13 jaar

hallo herman tubo vervangen probleem opgelost stelmotor turbo werd wel aangestuurd maar reageerde de ene keer wel en een andere keer niet,losse stelmotor is niet te leveren omdat deze op de turbo is gecalibreerd . dank je voor het medenken

KNOBEL 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo XC70 of stel zelf een nieuwe vraag.