Dag,
De turbo is pas merkbaar tijdens accelereren bij 27/2800 toeren. Daaronder gebeurt er niets. Luchtmassa meter is goed, turbo naar mijn weten ook.
Bij 2800 toeren schiet hij dan ook als een raket naar voren. De turbo zou eigenlijk vanaf 2000 toeren zijn krachten moeten gaan bundelen. En dan steeds sneller gaan accelereren.
Hij heeft dat altijd gedaan, en van het 1 op het ander is dat verleden tijd geworden.
Kent iemand het probleem?[url=http://imageshack.us][img]http://img141.imageshack.us/img141/7201/...[/img][/url]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bij de T5 komt ie wel wat later dan bij een 2.5T, verschil zit hem in een high pressure resp. lowpressure turbo. Die low pressure doet het al vrij snel maar gaat geleidelijk, bij jou T5 komt ie later en is ie 'harder'.
Ja, dat klopt. Maar bij 2000 toeren zou de turbo al voelbaar moeten zijn. In de hogere versnellingen voel je het namelijk wel. Tussen 3500 en 5000 toeren gaat de turbo op volle toeren en dan trekt "ie" ook enorm. Maar de turbo was voorheen ook voelbaar vanaf 2000 toeren en nu niet meer.
18 jaar
Het is een slijtage gevoelig onderdeel, misschien maar eens een specialist mee laten rijden en eventueel uitlezen.
Ze hebben er bij Volvo al mee gereden en ook uitgelezen. Niets te vinden. Ik zal beetje voor beetje dingen moeten gaan vervangen om er achter te komen wat het geweest is. Ga denk ik maar eerst met het goedkoopste beginnen...
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo C70 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar