close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo C70: Lekke kachelradiateur

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.3 T5

Ik heb momenteel last van rook / stof dat langs de voorruit omhoog komt. Ook beslaat mijn voorruit met een soort witte, vettige aanslag en ruik ik vaak (met name als ik de kick down gebruik) een penetrante geur. Twee diagnoses geven aan dat het waarschijnlijk gaat om een lekke kachelradiateur.

Mijn vraag is: moet de radiateur vervangen worden (dus het hele dashboard eruit, minimaal 8-10 uur arbeidsloon)) of is de mogelijkheid van een 'pil' (komt in het koelingssysteem en moet lekkage (tijdelijk?) stoppen) een goed alternatief? Ik rij in een C70 2.3 T5 met 90.000km op de teller.

Geplaatst door

Bert-Jan van Leeuwen (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

8 tot 10 uur arbeidsloon,waar haal je dat vandaan?

Ramon9285 0
badge

18 jaar

Een "radiateurpil" moet je doen bij een opel kadett van 25 jaar oud !!, niet bij een Volvo van ´99.

[quote=Ramon9285]8 tot 10 uur arbeidsloon,waar haal je dat vandaan?[/quote]
Wat is de flat-rate tijd van een kachelradiator vervangen bij deze auto?

Wauter 0
badge

18 jaar

Het is hetzelfde werk als de airco verdamper,een langzame monteur doet dat in 6 uur!:)

Ramon9285 0
badge

18 jaar

Bert Jan,

De kachelradiateur is prima te vervangen zonder dat het dashboard eruit moet hoor. Laat je niks wijsmaken. De ruimte is krap maar het is prima te doen. Kost ongeveer 2-4 uur, afhankelijk van hoe handig je bent.
Onder de middenconsole zit een witte kunststof bak waar deze radiator in zit. De bak kan opengeschroef worden waarna je toegang hebt tot de radiator. Deze kan er dan met bak en al worden uitgehaald. In de motorruimte zitten de aansluitingen van de radiateur. Deze moeten van tevoren los gehaald worden.

Ed2457 0

18 jaar

Een snelle dus in twee uur lees ik.:)
Ik dacht dat je de verdamper gelijk mee wilde vervangen,maar niet dus.
Dan is het inderdaad niet echt veel werk!

Ramon9285 0
badge

18 jaar

Is dit eenvoudiger dan een V40 diesel dan? Heb ik een paar keer gedaan, nou daar wordt je niet vrolijk van!

Sytze

sytze 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo C70 of stel zelf een nieuwe vraag.