Geachte heren/ dames,
Vorige week hebben wij een V50 binnengekregen welke tijdens het rijden stilgevallen is en niet meer aan de gang wilde. de ANWB heeft de accu losgekoppeld waarna de auto weer normaal reed. Dit is al een keer meer voorgekomen (ong 1/2 jaar terug), toen heeft de ANWB de storingen gewist waardoor wij geen diagnose hebben kunnen stellen aan de auto.
Als de auto in storing gaat gaan de ruitenwissers vanzelf aan, komt er een meldig dat de remmen stuk zijn. Verder denk ik dat er meer gebeurt, alleen heeft de klant dat niet gezien. Auto is momenteel gewoon normaal rijdbaar.
Wij hebben met onze KTS 550 de storingen uitgelezen, zie hieronder:
Diesel EDC SID 803
0625 generator spanning te laag
C104 Communicatie tussen centrale elektronica-ecu en stuurkolomschakelaar, can fout
1934 rijsnelheidssignaal, sign.ontbreekt
0504 Remlichtschakelaar, signaal foutief
060D gaspedaal positiesensor, signaal foutief
C121 Can communicatie met ABS/ ESP - ECU, Signaal ontbreekt
C140 Communicatie met centrale elektronica, signaal ontbreekt
1935 remlichtschakelaar, signaal foutief
Centrale elektronica, ZE voor 9.12.1
8F61 Relais achterruitverwarming, foutief
8A12 Dimlicht links, foutief
DF17 Can L high speed netwerk, gebrekkige communicatie
E000 Can communicatie gestoord, gebrekkige communicatie
8A09 Dimlicht rechts, foutief
DE11 Can communicatie met motorregeleenheid, geen signaal
DE30 Can communicatie met elektrische stuurbekrachtiging geen signaal
DE49 Can communicatie met stuurkolomeenheid, geen signaal
DF11 can H, high speed netwerk, geen signaal
DF15 Can H, high speed netwerk, signaal te laag
3A00 Stuurapparaat programmering, signaal foutief
DE01 Can communicatie naat abs/asr/esp, spanning te laag
ESP theves Mk60
0115 stuurwielhoek sensor, communiatiefout
0100 motorregeleenheid (toerentalsignaal), onbekend bericht
E003 Remmen stuurapparaat, configuratiefout
E000 Can databus, can communicatie gestoord/ signaal onplausibel
Elektro hydraulische stuurbekrachtiging
0071 accuspanning, signaal te laag
E003 configuratie, foutief
E000 can bus, foutief
verder zijn allen sytemen leeg van storingen (op enkele accuspanning te laag storingen na maar die komen vlg mij van het losmaken van de accu door de ANWB.
Er gaan nu dus iets mis in de communicatie op de can bus, ik heb echter geen idee waar te beginnen met zoeken. Als iemand enig idee heeft hoor ik het graag. Wij hebben 1 maand geleden een grote beurt aan de auto gedaan inclusief een nieuwe accu. toen zijn ook allen evt. aanwezige storingen gewist. dus al deze storingen zijn vrij vers.
Alvast bedankt,
Erik
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
van het loskoppelen van de accu krijg je geen melding accuspanning te laag, ik vraag mij af als de dynamo altijd goed doet laden.
kontroleer de aansluitingen (stekkers) op de CEM.
ger, j.e
Bedankt voor de tips!
Waar kan ik de CEM vinden en hoe herken ik deze ? Wij doen niet zoveel Volvo, vandaar.
Groeten Erik
dashbord passagierszijde met allemaal zekeringen erin.
grt, j.e
Bedankt, ik ga morgenvroeg gelijk kijken!
Groeten Erik
Wij hebben de CEM gedemonteerd en de stekkers gecontroleerd, tevens deze vanbinnen gecontroleerd op evt. beschadigingen. Eigenlijk niets geks kunnen vinden. Klant komt vanavond de auto weer ophalen en dan kijken we het even aan.
Bedankt voor alle reacties, ik hoop dat het wegblijft.
Groeten Erik
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V50 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar