close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo S40: uitvallen van de motor en stroom

Bouwjaar: 1996, Brandstof: LPG

hallo,

ieder jaar rond deze periode (herfst) heb ik problemen met mijn volvo s40. de stroom valt uit (ook onder het rijden) en de motor soms ook (ook onder het rijden). ook 'spookt' de toerenteller.

het begint vaak als je een speciale handeling verricht bijv. met richting aangeven.

vorig jaar is er een nieuwe accu in geplaatst maar helaas ben ik nu tot de ontdekking gekomen dat het probleem helaas terug gekomen is.

wie herkent deze problemen en weet de oplossing?

groetjes

Geplaatst door

vermelis (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Controleer de massaverbindingen van accu naar auto en van blok naar auto eens op corrosie, goede bevestiging etc.
suc6
Peter

Massa kabel is vaak het probleem. Als je het probleem hebt voel maar eens aan de min klem van de accu en vooral waar de kabel aan de klem vast zit. Als het daar heet is dan vervangen. Dit kun je ook testen door alle verbruikers aan te zetten en enkele minuten de motor laten lopen als je voelt dat het daar warm wordt dan heb je het gevonden.

volvoxc90 0
badge

18 jaar

[quote=volvoxc90]Massa kabel is vaak het probleem. Als je het probleem hebt voel maar eens aan de min klem van de accu en vooral waar de kabel aan de klem vast zit. Als het daar heet is dan vervangen. Dit kun je ook testen door alle verbruikers aan te zetten en enkele minuten de motor laten lopen als je voelt dat het daar warm wordt dan heb je het gevonden.[/quote]
De snelste controle van de accupolen is gewoon een aantal keren achter elkaar starten (10 a 15 keer) en dan controleren of de accupoolklemmen niet warm worden.

Wij solderen de kabels altijd vast in de (orginele) klemmen, van bovenaf (recht boven de kabel) een gaatje van +/- 4 mm in de klem boren tot op de kabel en dan vol soldeertin laten vloeien. (van tevoren wel even de accu verwijderen)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.