Dag,
Mijn probleem luidt als volgt:
Ik heb een volvo v70 D5, die sinds kort zeer veel olielekkage heeft.
Deze lekkage stopt zodra de motor niet draait.
Motorolie is op peil, dit is het dus niet.
Aan de onderkant van de auto is niets te bespeuren, behalve olie.. redelijk dunne olie.
De olie is laat onder het rijden zelfs een druppelspoor achter.
Olie ziet er niet uit als versnellingsbak-olie.
Schakelen gaat wel stroever, dus het is toch aannemelijk dat het bij de versnellingsbak vandaan komt.
Auto staat nu bij de garage (geen volvo garage), men heeft geen idee wat het is...
Auto heeft een paar weken geleden een beurt gehad en is apk goedgekeurd.
Per ongeluk niet goed vastgedraaide doppen is niet het probleem .. Hier is al naar gekeken.
Wie o wie heeft hier enigszins verstand van?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
voor 99% is het druklager dat lekt. Je garage weet het verschil toch wel tussen bak olie en remolie?
Ze konden er niet wijs uit worden..
Ze wisten het soort olie niet..
Ik vond het al zo vreemd.
Andere garage is denk ik beter.
'Druklager dat lekt..' Wat betekent dit?
Wat zijn eventuele kosten?
13 jaar
bak demonteren, nieuw druklager er in, bak monteren en weer rijden.
Klinkt simpel maar is een dag werk.
Ok..
Heb je enig idee hoe duur zo'n geintje is?
Is dit trouwens werkelijk het probleem?
Overigens heb ik me onder alle ellende wel rot gelachen in de garage..
Lichtblauwe vriend stond op de brug, monteurs eronder..
Auto piste gewoon olie op hun hoofd, zoveel olie lekt hij..
Allemaal moeilijk.. moeilijk.. Ze weten het niet.
13 jaar
Als het zo hard lekt zul je geen 3 keer meer de koppeling in kunnen trappen of het pedaal blijft onder in liggen.
Je geeft zelf ook al aan dat het schakelen moeilijk gaat...
Kosten: reken op een dag werk dus 8 X uurloon.
Druklager een tientje of 6
Koppeling controlen of het niet bijna is uitgesteld anders ook vervangen.
Het zal wel stuurbekrachtigingsolie zijn, de "interne leidingen" van het stuurhuis willen wel eens gaan lekken bij een diesel !!
Zeker omdat hij dunne olie lekt en alleen als de motor loopt !!
Deze leidingen zijn los te vervangen.
Ok.. Dank..
Het is echt heel vreemd..
Druklager of stuurbekrachtigingsolie dus.
Maar welke van die twee?
Hij lekt dus alleen bij het draaien van de motor. Dit heb ik met eigen ogen gezien. Zodra de motor niet draait, stopt het druppelen.
Wat het is? Dit weet tot dusver niemand..
13 jaar
Als er olie zou lekken dan zou je reservoir dus ook op een gegeven moment leeg raken.
Dus advies controleer zowel je remvloeistofreservoir en stuurbekrachtigingsreservoir op het niveau.
Het is toch niet toevallig het condenswater van je airco?
Men schijnt eruit te zijn..
Oliekeerring moet vervangen worden en helaas dus ook de koppeling..
Leuk geintje..
Wil 'm zo snel mogelijk laten maken, maar er bestaat geen spoedeisende hulp voor zieke volvo's.
Helaas..
13 jaar
Het gebeurt inderdaad vaker dat achterste krukaskeerring lekt, maar controleer ook zeker het kunstof stopje van de motor. (daarvoor moet vliegwiel gedemonteerd worden) Stopje wordt vervangen door een stalen plug.
Weet je wel zeker dat het geen dieselolie is ??Als het motorolie is zou die toch echt gitzwart moeten zijn bij een diesel
Na de beurt kan het brandstoffilter wel lekken, en soms is het niet meer te ruiken waneer de olie langs het vervuilde motorblok naar beneden is gelopen.
Frank, Brandstof filter zit bij een Volvo S60 bij de tank.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar