Volvo S40: Vervangen thermostaat 1.9 TD

Bouwjaar: 2000

Wie kan er aangeven of het veel werk is om de thermostaat van mijn S40 turbo diesel te vervangen? De garage roept ook nog dat er twee veschillende versies zijn, waarbij de duurste 170 euro + arbeidsloon kost. Wie heeft er meer info voor mij?

DickE

Geplaatst door DickE (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo S40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Fredo (0), 19 jaar geleden

Excuseer? Een thermostaat van 170 ¤?? Er zitten diamanten parels op of wat? Normaal gezien kost zoiets een 20-tal ¤

Is normaal gezien wel zelf gemakkelijk te vervangen.
Succes

volvoxc90 (0) PRO, 19 jaar geleden

Ik kan zo niet zien welke motor je hebt maar waarschijnlijk moet je het thermostaat huis kompleet vervangen omdat het huis gescheurd is. Je zegt niet wat je probleem is?
is dat koelvloeistof verlies?

DickE (0), 19 jaar geleden

Het enige probleem wat ik heb is dat de motor niet snel warm wordt. In de winter is dit niet handig want voordat de verwarming lekker draait ben je al gauw 20 km verder. Mijn niet-Volvo garage, waar ik alleen maar prima ervaringen mee heb, gaf aan dat er twee versies van de thermostaat zijn. De goedkope komt op 70 euro en de dure op 170 euro. Dit is exclusief arbeidsloon, circa 1 uur werk. Er lekt verder niets en ik controleer wele eens maar hoef nooit iets bij te vullen.

volvoxc90 (0) PRO, 19 jaar geleden

Laat de gloeibougies eens controleren die voor de kachel zitten.
Komt de auto dan ook langzaam op temp?
Dan kun je een inzet stuk krijgen om de radiateur af te sluiten deze motoren worden langzaam warm. Hoog rendment weinig warmte verlies

DickE (0), 19 jaar geleden

Ik denk zelf niet dat het de gloei bougies zijn. Het duurt lang voordat de motor zelf warm wordt en en daarmee ook de verwarming. Ik heb de auto nieuw gekocht en tot vorige winter had ik geen problemen vandaar dat ik nu aan de thermostaat dacht. In het verleden was de auto altijd binnen 5 minuten op temperatuur. Ik heb altijd begrepen dat de thermostaat zo ontworpen is dat het circuit open blijft staaan als hij defect is. Bij een defecte thermostaat duurt het dan ook langer dan gebruikelijk dat de motor warm wordt?

volvoxc90 (0) PRO, 19 jaar geleden

Het kan ook best zijn dat het de thermostaat is maar, voor dat de kachelslang de auto in gaat zitten er 2 gloeibougies die het koelwater in de auto extra bij verwarmen voor een snellere verwarming in de auto.

DickE (0), 19 jaar geleden

Bedankt voor de tips. Ik ga er mee aan de slag!

Erwin2895 (0), 19 jaar geleden

Even een reactie op de dure thermostaat. Op www.hbase.nl kun je van alle merken auto`s van bijna alle onderdelen de bruto verkoopprijzen bekijken. Altijd handig dan heb je een prijsindicatie. Succes.

Kevin_Ibiza (0), 18 jaar geleden

ERWIN!!

Bedankt voor die site man. Super handig.

Kevin

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.