Eigenlijk lekte de auto al tijden een beetje olie, naar frankrijk op en neer koste me al gauw een volle tank olie (2010). Daarna ben ik gaan uitzoeken waar het vandaan kwam. de motor eerst schoongespoten en uiteindelijk na een paar honderd kilometer is wel duidelijk waar het vandaan komt. Het lijkt om een paar lekke ringen, alleen weet ik niet hoe dit vervangen kan worden.
Op de foto is een met de pijl aangegeven van waaruit de oliestroom weer op gang komt, zoals je kan zien zit dit in de buurt van het vliegwiel en de koppeling, heel af en toe heb ik last van een slippende koppeling, dit slijt er echter weer snel af na een flinke dot gas.
Nu lijkt de auto ook olie te verbranden, lichte rook bij hoge snelheid op de snelweg en een veel vette vlekken op de achterkant.
Zoals te lezen gaat het om een volvo 440 uit 1995, heeft 240.000km gelopen. standaard b18u 1.8liter motor en heeft ooit op LPG gelopen.
De motor is dus gaanderweg meer olie gaan lekker, heb veel verschillende olie bijgetankt, wel allemaal 10w40 voor benzine motor.
Welke ringen moet ik daarvoor vervangen en is dit makkelijk zelf te doen?
Omdat hij dus olie verbruikt (rook achterkant) zal er nog iets anders aan de hand zijn?
Bij lage snelheden en weinig snelweg verkeer verbruikt hij ook aanzienlijk minder olie.
[url=http://img152.imageshack.us/i/img0001620...][img]http://img152.imageshack.us/img152/1540/...[/img][/url]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik vermoedt dat de motor op is lekage kan komen van achterste krukas keering maar de rook komt uit de motor zelf , zuigerveren ,olie schraapveren ovale zuigers etc etc zal ook wel veel carterdruk hebben waardoor de olie naar buiten wordt geperst,
hoge kosten zullen er mee gemoeid zijn
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar