Over deze auto is veel te vinden maar ik heb nog geen oplossing voor mijn probleem daarom vraag ik het hier.
De Volvo start prima en loopt goed als hij koud is. Als hij warm wordt loopt hij stationair slecht en wisselt in toeren en slaat op den duur af. Door gas bij te geven blijft de motor wel lopen maar houdt alsnog in als je ermee rijdt. Alleen als je vol gas geeft heeft de motor vol vermogen en loopt dan goed maar dit rijdt nogal vervelend.
Wat ik al gechecked heb:
Staionair motor, deze werkt op 12v van de accu en loopt mooi heen en weer
Single-point injector heeft goede weerstand (1,3 ohm, volgens Haynes service manual)
Luchttemperatuur toevoer sensor veranderd in waarde maar klopt niet met de gegeven waarde van 2500ohm uit het boek
Deze sensor heb ik met een variabele weerstand vervangen maar dit heeft geen positieve gevolgen, de motor loopt dan helemaal niet. (2.3, 2.5 en 2.9 kohm getest)
Brandstoffilter is laatst vervangen door de garage
Gasklepsensor wisselt ook in waarde, maar weet niet wat de correcte waarde moet zijn
De garage raadde me aan de stationair motor te vervangen maar aangezien deze prima heen en weer loopt lijkt me dit niet het probleem.
Op het forum lees ik nog vaak over een lekkende spruitstukpakking of over de potmeter van de gasklep (is dit de gasklepsensor?) Het heeft niet met bougies te maken lijkt me omdat hij koud goed loopt.
Wat raden jullie aan om nog te testen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als eerste de aansluitrubbers van de vacuum slangen controleren op scheuren twee achter op het inlaatspruitstuk en een bij de carter ontluchting.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar