close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo 440: Volvo 440; Geen vonk en geen brandstof

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: B18U 1.8 Ltr

Sinds gisteravond wil de motor niet meer starten van mijn Volvo 440. Het probleem begon een paar weken geleden. Toen sloeg de auto onder het rijden weleens af en ging het motormanagement lampje branden. Maar na het contact uitzetten en opnieuw starten was het probleem weer voorbij. Dit heb ik toen 4 keer gehad in 2 weken. Daarna was alles goed tot afgelopen zondag. Toen sloeg de motor 2 keer op een dag af, één keer gebeurde het bij het stoplicht, één keer toen ik 80 km/h reed. En pas na 5 minuten starten liep hij weer. Hij deed het dan ook weer perfect. Tot afgelopen donderdag. Sindsdien start hij 's ochtends heel slecht (10 minuten starten). En Vrijdagavond wilde hij ook pas weer na 10 minuten starten. Terwijl hij 's middags om 4 uur wel gelijk start. Omdat ik zelf heftruck monteur ben en een vriend van mij automonteur hadden we besloten om het eens na te kijken. Motor heeft heel de avond gelopen, en ik heb toen de volgende fout code's gevonden op socket 2:

- 1-1-3 Open circuit in injector wiring
- 2-2-3 Idle speed regulating valve: no signal or signal faulty
- 3-1-3 Charcoal absorption canister valve: signal faulty

Wat opviel was dat de monopoint injectie wel erg veel benzine inspoot. Ik heb toen ook het koolstoffilter gedemonteerd en de magneetklep getest. Als ik er zelf 12 volt opzet gaat hij open. Maar als ik de motor liep gebeurde er niets. Na het controleren van de stekkers de carburateur geef hij de volgende storing:

- 1-1-3 Open circuit in injector wiring

Motor liep nog wel gewoon. Nadat we besloten hadden om de volgende dag maar langs de garage te gaan, en de motor te hebben afgezet, wilde de auto niet meer starten en gaf hij de volgende fout code:

- 1-1-3 Open circuit in injector wiring
- 4-1-1 Throttle valve sensor: signal faulty

Nu heeft de motor geen vonk meer en krijgt ook geen brandstof (misschien komt het één door het ander?). Dus de motor wil ook echt niet meer starten, wat hij normaal na 5 - 10 minuten wel deed. Hierdoor dachten we dat de krukassensor waarschijnlijk kapot was. Deze heb ik vandaag vervangen en dat hielp niet. Heb ondertussen ook al de massa's en de kabels gecontroleerd op breuken. Op de bruine stekker van de carburateur (deze is van de injector) kreeg ik op 2 van de 4 contacten massa, weet niet of dit normaal is?Ook heb ik de stekker van de e.c.u. er 10 keer op en af gehad en de rotor en verdeelkap opgeschuurd (allemaal tips van de dealer). Maar uiteindelijk blijkt niets te helpen...

Heeft er iemand ervaring met deze problemen? Ik begin zelf te denken dat de bobine of de e.c.u. kapot is... Iemand een idee?

Geplaatst door

rl88 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zojuist de bobine vervangen. Dit heeft niet geholpen. Bij het starten krijgt de brandstofpomp in de tank geen stroom. Als ik er 12 volt opzet pompt hij gelijk. Iemand een idee of dit geregeld word door de ecu?

rl88 0

13 jaar

Hoofd en systeem relais een keer vervangen.
Deze zitten achter het dashboardkastje. Kastje open doen, binnenkant eruit halen, en daar achter zitten de relais. Pas wel even op met de draadjes van het lampje, dat deze niet tegen elkaar aankomen.

mistermaniac 0

13 jaar

Het is opgelost! Heb de relais vervangen en hij sloeg gelijk aan. Had ondertussen al het Haynes boek gekocht en hierin zag ik de relais staan. Alleen stond er niet bij waar ze zaten. Heel erg bedankt voor de tip!

rl88 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.