Hallo lezers,
Ik heb een (voor mij) merkwaardig probleem met mijn auto. Mijn auto start niet (staat niet aan, helemaal niks) als hij een wat langere afstand heeft gereden. Kleine afstandjes geen probleem. Ook loopt dan de temp op van de motor. Ik weet niet of het een met het ander te maken heeft.
Er doen zich (door profesionals en leken) enige mogelijkheden voor. Eerst dacht met de accu, is doorgemeten en is het probleem niet (aangezien bij het starten ook gewoon de radio aan is). Ook werd er gedacht dat drukken van de auto wel zou helpen (is automaat, erg moeilijk) ook dat is niet het euvel. Er werd nog gedacht dat het zou liggen aan waar die in staat (p,n,d) en door daar aan te bewegen het wel zou helpen. Ook dat helpt niet. gewoon een tijd lang laten staan helpt het beste. Merkwaardig he? Het lijkt bij warm weer erger te zijn dan bij koud (maar dat kan puur toeval zijn). Nu gaan de gedachtes over een start rele?! Heb ook wel gelezen over een zekere weerstand van de verdelerkap. Ben nu echt eten einde raad. Ik hoop dat er iemand is die weet wat het is en hoe ik het kan maken.
Bij voorbaat dank voor het mee denken.
Groet,
Elana
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is dit een carburateur motor? dan even kijken of alle schroefjes van de carb vast zitten
Met niet aanslaan bedoel je dus dat je niet het geluid van de startmotor hoort als je probeert te starten.
Dan is inderdaad het startrelais verdacht,of de aansturing van de startmotor,dat gebeurd door het electrische deel van het contactslot,deze gaan ook regelmatig kapot.
Er moet even worden gemeten dat op het moment van niet starten of er wel of geen spanning komt te staan op de aansluiting van het startrelais.
Hans
massa kabel aan de versn bak losmaken en reinigen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar