Volvo 440: Volvo 440dl

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.7

Hallo allemaal, ik heb een probleem

Als ik m'n auto start klinkt hij als een Harley
Davidson

En als ik ga rijden houdt hij ontzettend in en trilt als een gek

Maar het vreemde is als ik een heel klein beetje gas geef
Er niks aan de hand is en zodra je iets gas bij geeft weer
Ontzettend begint te trillen!

Iemand een idee?

Alvast bedankt!!

sjeffiev8

Geplaatst door sjeffiev8 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 440? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Hoe klinkt een "Harley Davidson"? Hoop geknal, bedoel je dat?

sjeffiev8 (0), 12 jaar geleden

Ja onregelmatig zo van pom pom pom pom

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Dat ploffen in de uitlaat is het exploderen van brandstof die niet in de motor verbrandt is. Slecht voor je dure katalysator.
Het trillen kan wijzen op een cylinder die helemaal niet meer meewerkt.

Begin eens met controleren van bougies en bougiekabels. Rotor en verdeelkap als deze die nog heeft.
Vernevel in het donker met een plantenspuit bij draaiende motor een beetje water over de ontstekingsdelen (bobine, bougiekabels, etc.).
Zie of hoor je vonken dan moeten die vonkende onderdelen vervangen worden.

Omdat het met een klein beetje gas over is, kan het ook ziujn dat de motor te veel brandstof krijgt.
Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
Ik dacht dat deze een map-sensor (onderdruk-sensor) gebruikt, dus kontroleer het slangetje daar naar toe extra goed.
Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot de katalysator.

sjeffiev8 (0), 12 jaar geleden

Ik ga dat zeker controleren! Kan jij me zeggen waar de vacuüm
Slangetjes lopen? Ik heb er zoiezo 1 aan het inlaatspruitstuk gevonden
Zijn er nog
Meer?

En wat betreft de uitlaat.. Die is lek bij de koppeling tussen en einddemper

sjeffiev8 (0), 12 jaar geleden

Heb net bougiekabels en verdelerkap gecontroleerd

En als ik de bougiekabel van cillinder 1 los trek veranderd er niet heel veel

Als ik de rest los trek vonken ze behoorlijk(bij de verdelerkap) maar
Van cillinder 1 haast niet en vooral in de verdelerkap zelf

Dus ik hoop als ik er een andere kap en rotor op zet het opgelost is

Wat denken jullie?

FvdL (0), 12 jaar geleden

als dat niet helpt, dan ook die ene bougie vervangen of tijdelijk met een van de andere bougie verwisselen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.