close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo 850: Volvo 850 GLE 10V 1993 met zwarte rook

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2500 10v

Ik heb een auto gekocht met een probleem. De uitlaatgassen van de auto waren zwart.

Het is een ex. gasauto die nu weer op benzine rijdt. km stand 305000 km.

De gasverwijderaar heeft niet zorgvuldig gewerkt en alle elektrische zaken laten zitten.

Dat alles is verwijderd en alles is weer origineel aangesloten.

Motor starte direct na verwijderen gasinstallatie en loopt goed en rijdt ook goed.

De bezine is vervangen door schone bezine en de motor gebruikt geen olie.

De motor is ook niet af.

Maar toch nog steeds zwarte rook en een hoog verbruik. Vebruik van 1 op 6-7.

Waar kan dit nog aan liggen?

Geplaatst door

Reitzema (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

injectoren laten testen en benzinedruk?

brunello 0
badge

15 jaar

idd wat brunello zegt. bij mijn auto waren deze definitief kapot na jaren op LPG te hebben gereden. Ik kreeg zelfs lekkage langs de injectie rail. Best gevaarlijk!
Slechte injectoren geeft waarschijnlijk ook de onvolledige verbranding. (dus zwarte rook)
Eventueel ook al naar de benzinedrukregelaar gekeken? Bij mijn 940 zorgte dat voor een slechte verbranding en onregelmatig stationair lopen, die dingen schijnen erg vaak kapot te gaan. (ook hoog verbruik)

blix 0

15 jaar

Weer een stap verder. Van een goed lopende schade auto e.e.a. vervangen.

Benzinedruk 3.1 = goed
Injectoren vervangen = goed
Vacuum controle = goed
Restanten gasinstallatie, gascomputer en toebehoren bekabeling verwijderd.
Bekabeling na weghalen gasspullen in originele staat gebracht.
Motor starte daarna direct en liep goed = goed
Een voedende rode draad aan de pluspool zat los, oorzaak van een keer stilstaan = goed

Nog loopt de motor onrustig en blaast zwarte rook(bellen)

Verder zoeken dus.

Van onrustig lopen is vaak een vacuumlek de oorzaak.
En dat lek bleek er nog te zijn, het aansluitslangetje wat vanaf inlaatspruitstuk naar een schakelaar boven de fan ging was daar lek.
Het slangetje in zijn geheel vervangen.

Daarna liep de motor heel keurig en regelmatig plm.900 toeren. Motor loopt heel goed.
Echter ook de zwarte rook was weg bij stationair en lijkt ook bij rijden weg te zijn.

Wat zijn de vragen nu nog:

- Verbruik. Auto afgetankt en als de tank bijna leeg is, wat is dan het verbruik? Krijgt vervolg

- Motor is fel en heeft dus rook afgegeven, zit de kat er nog wel in? Krijgt ook vervolg

Reitzema 0

15 jaar

Nog even een aanvulling:

Foutcodes zijn bij het herstel hersteld.

Nu na 300 km is het nog steeds 1-1-1

Reitzema 0

15 jaar

[quote=Reitzema]Van onrustig lopen is vaak een vacuumlek de oorzaak.
En dat lek bleek er nog te zijn, het aansluitslangetje wat vanaf inlaatspruitstuk naar een schakelaar boven de fan ging was daar lek.[/quote]
Deze "schakelaar" is zeer waarschijnlijk de MAP-sensor, deze sensor meet de inlaatspruitstukdruk en de motorregeleenheid bepaald zo de hoeveelheid benzine die er ingespoten moet worden.
Gasklep dicht is hoog vacuum en dus weinig brandstof, gasklep open is weinig vacuum en dus meer brandstof.

Bij een lekkage in deze slang denkt de motorregeleenheid dat er weinig onderdruk in het inlaatspruitstuk is en dat dus de gasklep (gedeeltelijk) openstaat en gaat dus meer brandstof inspuiten !!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 850 of stel zelf een nieuwe vraag.