Volvo 850 motor slaat af tijdens rijden in de bocht bij lage snelheden. dit is levensgevaarlijk omdat hij dan ook niet stuurt!
wat kan dit zijn het eerder genoemde relais 103 in het zekeringskastje?
Ook slaan de bougies bij mijn goedonderhouden kilometervreter nu regelmatig vet daardoor gaat hij slecht lopen en kan ik de anwb bellen of weer naar de garage om de boel te laten controleren. Nieuwe motor erin of is dat het niet meer waard 439.000 km waarvan 380000 door mijzelf
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
vet slaan zou wel komen dat er veel olie bij de cilinders komt. Zuigerveren slecht of klepsteelrubbers.
Ik denk het eerste met deze kilometers. Andere motor is afhankelijk van de auto jou nog waard is.
het kan goed zijn dat er 1 of 2 relais niet goed werken heb dat zelf ook diverse malen gehad.
1 is het branstofpomprelais en die zit links onder de motorkap achter de zekeringkast.
2 is het motormanagementrelais en die zit bij de plaat boven de radiator naast dat klepje waar een slangetje van je motor naar toe loopt.
gr.herman
Okay relais 103 is vervangen helpt NIET ook niet nadat alle bougies zijn vervangen. Levensgevaarlijk hij slaat vaak af in bochten bij lage snelheden ==> dan kan ik dus niet sturen!
donderdag het gasklepje laten reinigen enzo..
ook even dat andere motormanagementrelais laten vervangen, dank dit probeer ik ook
16 jaar
Goed nu 3 keer naar een garage geweest voor het probleem van het afslaan en hoog olieverbruik
1 ste keer hebben ze de bougies vervangen met een kleine beurt en het relais 103 vervangen plus kleine beurt (olie..enz)
2e zelfde klachten na 3 weken afslaan en dieselen van de (bezine-) motor, compressie gemeten en de bougie kabels vervangen plus kleine beurt..
op vakantie motor loopt uitstekend maar na 1 week en 2500 km het zelfde ..... nu zelf maar eens naar de bougies gekeken cylinder 2 en 5 zijn respectievelijk vies vet of wittig verbrand....de andere zgan.. nieuwe bougies erin en viola perfect wel hoog olie verbruik 3 ltr op 2300 km
motor walmt alleen bij een koude start even als het dieselen zich voordoet..
km stand is 443000 (zelf het meeste gereden altijd goed onderhouden)
ik zelf denk nu als absolute leek het volgende na alle forums te hebben gelezen:
0 check afstelling ontsteking??? 2e en 5e cyl resp te laat en vroeg??
1 check afdicht ringen oliepeilstok / vuldop
2 check carter ventilatie
3 als laatste olieschraap veer en klepsteel rubbers checken en of vervangen
Toch maar naar de Volvo garage terug????????
16 jaar
misschien is het verstandig om de map sensor een zwart kastje met een slangaansluiting boven de radiateur te vervangen of wisselen met een andere auto kunnen weleens storing geven bij warme motor.
een nieuwe oplossing alle relais vervangen en de MAF sensor laten checken.
Na een goed uitgevoerde grote beurt bleek de nul-massa kabel aansluiting door te zijn gerot..
Hij rijdt weer als een zonnetje, dus de oorzaak van dat afslaan is er een die complex is gewoon alle relaitjes zoals beschreven vervangen en dit ook ff checken.
:)
15 jaar
Bedankt voor de feedback.
mvg,
Hans.
Heel leerzaam dit gedeelte over 'Volvo (Particulieren) 850 motor slaat af tijdens rijden in de bocht'. Ik heb hetzelfde probleem en begrijp wel zo'n beetje wat ik er aan moet doen. Maar waar kan ik kan ik relais 103 en de MAF (Map?) sensor kopen? En wat gaat dat ongeveer kosten?
Nog iets: ik heb als pdf's het Engelse Haynes boek over de Volvo 850 2.5 ltr Estate bj. 1994 gevonden maar ik kan de nul-massa kabel niet vinden? Waar te kijken?
14 jaar
Aan de moderator: excuses ik lees nu dat problemcar.nl (terecht) geen prijsindicaties geeft. Als het kan, toch graag reactie op de andere vragen. Alvast bedankt.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 850 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar