Hi,
Ik heb een Volvo v40 Turbo 2.0l 85.000 km gelopen
De auto heeft om de 10000 km een beurt gehad, lek geen olie en heeft tot heden geen problemen gehad.
Sinds vandaag start de auto slecht, geeft geen compressie, enekel een beetje warme lucht die uit de uitlaat komt.
Na het uitlezen blijkt de tempratuur meter van de radiator kapot. (staat op 75 C en valt even terug naar -25C 1 a 2 min en daarna weer gewoon op 75c)
Naar mijn meneing verklaart dit niet het verlies van compressie.
Nadat we de uitlaat hebben verwijdert(misschien de katalisator) is er nog steeds geen compressie?
Wat kan dit probleem veroorzaken? (de motor vertoont geen lekkage, begint wel te koken als men de motor 15 min laat draaien??)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat voor olie soort is er in gegaan als dit een verkeerde viscositeit heeft kunnen de klepstoters de kleppen op een kiertje laten staan bij koude start.
Hans
Hi Hans,
Ik heb net de rekening op gezocht van de laatste beurt:
De garage heeft de olie ververst met 5w30 ?
Zegt je dit iets...
16 jaar
Dat is wel goed die olie. Maar hoe kom je erbij dat er geen compressie is dat kun je niet voelen aan de uitlaat,dit zou je moeten meten met een compressiemeter.
Hans
Hebben we vandaag in de garage gecheckt, compressie is minimaal.(tevens is de temp na het starten extreem hoog je zou je direct kunnen verbranden bij wijze van)
als de wagen start komt er zwarte rook uit, en hij stinkt enorm (rotte eiren geur bij wijze van)
We vermoeden zelf een scheurtje in de kop of iets met de turbo??......heb tot heden dit probleem nergens kunnen vinden (vergelijkbare symtomen)
16 jaar
Wat is er met de auto gebeurd is deze onder het rijden gestopt of gewoon goed rijden neer gezet.
Hans
laatst dagen begon het met slecht starten, als hij liep was er niks aan de hand.
Gisteren begon het lampje van de Moter te branden. daarna duurde het extreem lang om hem te starten, liep verder wel goed.
Alleen waren er bijna geen uitlaat gassen, en hij begon enorm te stinken( rotte eiren geur)
Daarna de auto uitgelezen, Na het uitlezen blijkt de tempratuur meter van de radiator kapot. (staat op 75 C en valt even terug naar -25C 1 a 2 min en daarna weer gewoon op 75c)
16 jaar
eerste vermoeden was, omdat bijna geen uitlaat gassen waren dat de katalisator kapot was, nadat de verwijderd was waren er nog steeds geen uitlaat gassen(minimaal)
16 jaar
heb je nog een suggestie wat het zou kunnen zijn?
16 jaar
Hoe kom je aan de tempratuur?
heb je gemeten of kijk je op het dashboard?
Ik denk dat de tempratuur sensor of zo defect is.
Stekker los van de tempratuursensor dan moet hij koud starten.
slechte compressie kan ik niet verklaren maar door korte stukjes kan het zijn dat hij compressie verliest langs de zuigerveren.
Is alleen een foutcode van de temp. sensor?
Dus als ik het zo lees verzuipt de motor,is de temperatuursensor voor het motormanagement gemeten?
Een ernstig verzopen motor klinkt ook alsof er geen compressie meer is,ik vermoed als je de auto aansleept deze wel weer loopt. Uiteraard moet dan wel het probleem van het verzuipen opgelost worden.
Hans
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar