Goedendag beste lezers,
Ik ben in het bezit van een hele fijne volvo v50 2.0 diesel, had heel veel plezier van deze auto totdat afgelopen week mijn motor op hol sloeg, ik reed en opeens was het vermogen weg en de motor ging volop in de toeren lopen,
Ik heb veilig mijn auto aan de kant gezet en de sleutel eruit gehaald maar de motor bleef gewoon op vol vermogen door draaien, ik ben ook uit de auto gestapt en op veilige afstand erbij staan te kijken hoe dit af zou lopen, nou na enige tijd 2 à 3 minuten was het witte rook spektakel afgelopen. Nu staat de auto bij de dealer en die zegt dat alleen de kop vervangen moet worden en de brandstofpomp ik heb verder geen verstand van auto's maar ik ben veel gaan lezen op internet en heb daar veel gelezen over dat de motor vervangen moet worden in zon situatie nu is mijn vraag waar ik straks naar moet kijken als de auto terug komt zodat ik niet na een tijd voor verrassingen kom te staan, de auto zit nog in de garantie tijd en ik heb het idee dat de garage er zo goedkoop mogelijk vanaf wilt komen.
Graag zie ik u reacties tegemoet.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik zou hier niet mee akkoord gaan.
Ga er maar vanuit dat er zware motorschade is.
De motor is op zijn eigen olie gaan lopen en is gestopt omdat de olie op was.
Kortom,droog gelopen.
ik geloof nooit dat dat blok met een andere kop weer goed gaat lopen.
Ruilmotor is de enige juiste oplossing.
Turbo moet ook op zijn minst goed gecontroleerd worden. Ook die is droog gelopen bij een hoog toerental.
En dan hebben we het nog niet gehad over de oorzaak.
Bij deze motor willen er nog wel eens problemen zijn met het regenereren van het roetfilter.
Dat zorgt voor een stijging van het oliepeil door verdunning met diesel en uiteindelijk op hol slaan.
Als de oorzaak niet aangepakt wordt gaat de ruilmotor op een gegeven moment ook in rook op.
Lid van de ANWB? Neem dan contact op met de juridische dienst.
Je hebt garantie,dus,laat ze em maar repareren.
En dan zie je het vanzelf wel of ze em weer goed gerepareerd hebben.
11 jaar
Beste Primera
Hartelijk dank voor je reactie, ik heb gezien toen ik de auto ging ophalen met de afsleepdienst dat de peilstok nog wel aangaf dat er olie in het blok zat, ik ben voordat dit gebeurde al enkele malen in de garage geweest met problemen de auto hield in en stotterde in laag toerental en ook starte hij slecht, wat mij ook opviel is dat ik nog maar krap 400 km kon rijden op de snelweg met een volle tank, volgens mij is dit wel een teken geweest met wat er aan te komen zat, Maar daar hebben we nu niets meer aan als het goed is kan ik aankomende week de auto weer ophalen en dan zal ik zeker even laten weten wat er allemaal is uitgevoerd, heb je nog een paar tips waar ik op moet letten en kan ik de auto op een bepaalde manier testen of hij weer goed is?
Hoor graag weer van je
Mvg
11 jaar
En old ford ook nog bedankt
11 jaar
Ik zou de vloeistoffen peilen bij koude motor en dat eens wekelijks gaan peilen.
En dat goed in de gaten houden of er een extreem verbruik is of dat het oliepeil stijgt door vermenging met diesel.
Tja,en uiteraard moet tie netjes lopen en normaal starten.
Het is een peugeot blok wat erin ligt met een roetfilter en hier zijn behoorlijk wat problemen mee,weliswaar met 1.6 meer,maar ook de 2.0 kan er wat van.
Ook zou ik het roetfilter eruit laten halen en de software laten herschrijven voor wat betreft het regenereren.
Ik mag geen reclame maken,maar neem eens contact op met www.digicar.nl.
Zij kunnen dat op een nette manier,er zijn verschillende op deze site die daar geweest zijn,auto daarna perfect.
Zij kunnen ook een check up op de motor doen.
11 jaar
Juistem Primera.
Ook de EGR-dichtzetten bespaart veel ellende.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V50 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar