Ik heb bij deze wagen alternator vervangen en één van de mazoutleidingen van de filter losgemaakt. Na lang sukkelen (bij het ontluchten) heb ik de wagen terug aan de praat gekregen. Nu zitten er relatief veel fijne luchtbellen in de leiding die van het filter naar de Hdpomp loopt. Moet ik me hier zorgen in maken of is dit normaal bij deze wagens? Trouwens nog iemand tips om vlot te ontluchten bij deze wagen?
Groet Pierre
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ben ondertuussen bij Volvo dealer geweest. Schijnt normaal te zijn bij een 2.0D
Heb dit probleem ook gehad. Na een probleem met meldingen van commonrailsensor het advies gekregen van volvo om de commonrail met sensor te vervangen. Dit bleek later een zwaar vervuild brandstoffilter te zijn die niet vervangen w met een grote beurt. Een dag voor mijn vakantie naar Italië na zelf maar te zoeken naar de mogelijke oorzaak de brandstoffilter laten vervangen. Dit is door een bosch filter vervangen en niet origineel bosch filter. Onderweg had ik last van een niet continue vermogen bij optrekken. Op de camping in Italië kreeg ik de auto niet meer gestart. Hier zelf op de camping maar zelf naar gaan kijken. Hier ontdekte ik dat er veel vanaf de brandstoftank geen luchtballon in het systeem aten en na het filter veel bellen. Hiermee naar een volvo garage gegaan in de buurt van de camping. Het bleek een rubberen pakkingsring welke een halve mm dunner was dan de siliconen afdichtingsring die bij de origineel volvo filters gebruikt wordt. Deze heb ik vervangen en daarna waren de bellen significant minder. Daarna ook geen vermogensproblemen meer gehad!
11 jaar
ontluchten m.b.v. een handpompje (balgje) te plaatsen in de brandstofleiding.
grt, eshuis auto support.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V50 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar