auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo V70: Volvo V70 Niet Starten

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 D

Hoi

Wilde gisteren mijn V70 starten maar startmotor wilde niet gaan draaien. Normaal zou ik zeggen dat ie vastzit.
Heb de multimeter eens op de akku gehouden en bij het doordraaien van de sleutel zakt de spanning van de akku niet. Heb datzlefde gedaan bij de S60 die ernaast staat en zie dat de spanning bij doordraaien van de sleutel terugvalt naar 9,6 Volt. Dat betekent in mijn ogen dat er geen stroom gevraagd wordt door de startmotor. Het is zo ineens gekomen. 's Avonds netjes voor de deur gezet en 's morgens niets meer. geprobeerd met startkabels maar ook geen effect. Akku afgekoppeld, bijgeladen, aangesloten met de kontaktsleutel op stand 2 zoals in de beschrijving staat maar niks nakkes nada.

Ik hoor wat relais schakelen voor de rest geen kik.

Iemand een ideetje waar ik eens naar kan kijken ?

Groeten

Leon

Geplaatst door

turbonator (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je hebt blijkbaar een multimeter.
Meet eens of je spanning hebt op de dikke toevoerdraad op het startrelais(draad die van de accu komt) terwijl iemand start
Daar moet je altijd spanning hebben
Meet vervolgens op de uitgaande klem van het startrelais. Heb je daar spanning dan moet je het in de startmotor zoeken
Heb je daar geen spanning dan zit het in het startrelais, of de stuurstroom van het startrelais
Succes

Roland10244 0

17 jaar

Hallo

Bedoel je die dikke kabel die voorin aankomt in die box onder de motorkap? Waar de zekeringen en Relais zich bevinden? Staat bij het omdraaien van de sleutel 11.96 Volt op. Als de sleutel dan doorgedraaid wordt om te starten zakt het voltage helemaal niet, blijft stug op 11.96 Volt. Dacht zo dat als de startmotor stroom zou krijgen dat die wel naar beneden zou gaan. Wilde alleen even verifieren of je die bedoelde. Alles is zo volgepakt daarbinnen, waar zit de startmotor eigenlijk ? Kan ook niet even van de onderkant kijken daar het ding niet te bewegen is en handmatig even op de bokken duwen is er ook niet bij.

Dank je alvast voor je snelle antwoord van vandaag.

Groeten

Leon

turbonator 0

17 jaar

Kan U niet helpen specifiek voor Volvo, maar het princiepe is steeds hetzelfde.
Vanaf de plus van de accu vertekt een zeer dikke kabel naar het startrelais. Bij sommige wagens staat het startrelais op de startmotor opgebouwd, en bij andere staat het los. Vanaf het startrelais gaat de kabel naar de startmotor. Startmotor moet je zoeken ter hoogte van vliewiel, meestal oderste helft van het blok.
Wat je beslist ook moet controleren is de massaverbinding tussen het blok en het koetswerk
Om dit laatste te controleren zet je uw meter tussen het metaal van het blok en de min pool van de accu. Krijg je nu spanning tijdens het starten dan zit het in de massaverbinding

Roland10244 0

17 jaar

Voel eens aan de accupool klemmen als deze warm wordt dan vervangen. (grote weerstand)
Dit zit altijd in het gedeelte waar de kabel aan de klem gefelst is.

volvoxc90 0
badge

17 jaar

Was bij de Volvo en heb me even laten aan wijzen waar de starter zat. Nou, bij de nieuwe Volvo zit ie aan de voorkant maar niet bij de 2000'er 2.5 D, ergens achter onder de Turbo. Nou ja Detail......
Voelde met mijn hand aan het Relais en voelde een losse kabel...Voila. Dit was een van de kabele voor de aansturing van het relais. Losgerammelt dus. Beetje samengeknepen met de tang, erop en huppetee. Geluid onder de motorkap. Allen hartelijk dank, jullie tips hebben me in ieder geval in de goede richting gewezen.

Groeten

Leon

turbonator 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.