beste forum leden,
Mijn Volvo XC 70 uit bouwjaar 2001 liep plotseling onregelmatig en trok slecht.
Eerste diagnose (van mijzelf) was waarschijnlijk weer een defecte bobine, want de symptomen waren identiek aan de vorige keer.
Mar de garage vertelt me nu, dat de bobines in orde zijn, maar nadat er een comressietest gedaan is, cylinder 4 geen compressie
heeft (de andere 4 cylinders waren keurig gelijk met allemaal een goede compressie) en dat de oorzaak hoogstwaarschijnlijk een verbrandde klep is.
De auto is sinds 2005 uitgerust met een Vialle LPI installatie (G3), en heeft altijd probleemloos gereden.
De kilometerstand is momenteel 241,000.
De motor is uitgerust met een Valve Lube smeersystem, hetgeen ik altijd zorgvuldig controleer dat er nog voldoende vloeistof inzit,voor de smering van de motor.
Mijn vragen;
Hoe kan het , dat er kleppen inbranden. Deze worden toch hydraulisch gesteld, of is dat alleen bij de latere types XC70?
Het schijnt dat het niet zo heel vaak voorkomt bij een XC70, dat er kleppen verbranden, of komt dat toch door de LPG ?
Alle tips voor revisie, Volvo specialisten etc. zijn welkom.
De garage gaf nl als indicatie 2,800 Euro reparatiekosten op, hetgeen ik nogal wat vond....
bedankt,
MVG, Jan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Deze motoren hebben geen hydraulische klepstoters. Als de klepspeling minder word zal de klep minder gekoeld worden door de klepzetel en dan kan hij idd verbranden.Op lpg komt dit vaker voor dan op benzine.
Het kan natuurlijk ook goed zijn dat er geen klepspeling meer is en dat je klep als het ware niet meer sluit dan heb je hetzelfde symptoom.
Advies eerst klepspeling controleren van de betreffende cilinder.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo XC70 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar