auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo C70: Wat zit de brandstof drukregelaar

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0T

Hallo autokenners,

Mijn Volvo geeft bepaalde klachten waardoor ik de brandstof drukregelaar wil vervangen.

Ik heb een boek van Haynes van mijn type Volvo, echter dit boek gaat tot bouwjaar 1999 en mijn Volvo C70 is van 2000.

Ik heb 2 afbeeldingen uit het boek bijgevoegd, waarop duidelijk de brandstof drukregelaar is te zien. Na goed zoeken heb ik deze niet kunnen vinden.

Wat ik heb gelezen is dat er een benzine slang IN gaat en een benzine slang UIT en dat er een vacuum slang aan vast zit. Ik zou zeggen, die zie je

niet snel over het hoofd.

Nu hoop ik dat iemand kennis heeft van een Volvo C70 uit bouwjaar 2000 en mij kan aangeven waar ik de brandstof drukregelaar kan vinden.



Alvast bedankt,

Eddy

[url=http://img69.imageshack.us/i/brandstofdr...][img]http://img69.imageshack.us/img69/6699/br...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]

[url=http://img69.imageshack.us/i/brandstofdr...][img]http://img69.imageshack.us/img69/4554/br...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]

Geplaatst door

VolvoC70rijder (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Eddy als er aan de brandstof-rail 2 benzineslangen zitten ,hangt er ook een drukregelaar aan. Als er alleen een aanvoer aan zit wordt de druk al in de tank afgeregeld. Mag ik horen wat het probleem is ? Je kunt ook de afgeregelde druk meten.
T aansluiting tussen de aanvoer en een slang naar binnen met een manometer er aan !!!! Die monteer je naast de turbodruk !! Dit heeft niemand. Succes.

Punt 65
badge

13 jaar

[quote=Punt]Eddy als er aan de brandstof-rail 2 benzineslangen zitten ,hangt er ook een drukregelaar aan. Als er alleen een aanvoer aan zit wordt de druk al in de tank afgeregeld. Mag ik horen wat het probleem is ? Je kunt ook de afgeregelde druk meten.
T aansluiting tussen de aanvoer en een slang naar binnen met een manometer er aan !!!! Die monteer je naast de turbodruk !! Dit heeft niemand. Succes.[/quote]
Hallo Punt,

Bedankt voor jouw reactie.

Jouw beredenering kan ik begrijpen, maar dat is nu net het punt. Die 2 benzineslangen zouden er moeten zitten en dan had ik de brandstof drukregelaar kunnen vinden, maar die zie ik niet.
Jij geeft aan dat de druk ook in de tank geregeld kan worden, dus dan zou het niet gek zijn dat ik onder de motorkap niets kan vinden.

Problemen zijn bijvoorbeeld, starten en direct weer afslaan, starten en direct weer afslaan, na een half uur starten en lopen. Spontaan afslaan.
Volgens mij temperatuur afhankelijk. Een ANWB'er gaf aan dat het de brandstof drukregelaar kon zijn.

Groet,

Eddy

Heb je de foutcodes al uit laten lezen bij de Volvo-dealer ??
Dit lijkt erg veel op een immobilizer probleem !! (past ook bij het bouwjaar !!)

Rond dat modeljaar waren er auto's (S70, V70, en C70) die problemen hadden met de contacten (stekkertjes) van de immobilizer en de antenne-ring !!

Ook deze auto heeft het beruchte gasklephuis van Magnetti Marelli. Misschien op te lossen met een softwareupgrade.

rensk001 0
badge

13 jaar

Wat betreft je probleem met de 2 benzineslangen:
De meeste regelaars op/aan de rail zitten daar vast aan - zie je foto. Dan heb je alleen 1 slang (de retour).
De toevoerslang zit dan vast op de rail.

Overigens komen je symptomen meer overeen met een weigerende toerentalsensor of nokkenassensor of warm lopende benzinepomp.
Benzinedruk kun je laten meten, voor dat je dure onderdelen voor niets gaat vervangen.

oldford 0
badge

13 jaar

brandstof drukregelaar heeft deze niet meer.

bormie 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo C70 of stel zelf een nieuwe vraag.