close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo V40: Witte/Grijze rook na vervangen brandstoppomp

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: t4

Ik heb na vele vage klachten mijn brandstofpomp vervangen,en hij rijd nu een stuk beter alleen vanaf 4000 toeren(vol gas) dan rookt ie als een gek, wie weet wat dat is,of hoe dat komt,zit m'n uitlaat vol met rommel door de kapotte brandstofpomp?

Geplaatst door

willemvv88 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Verkeerde timing van de pomp. goed (laten) afstellen.

Mausx 0

13 jaar

Het is een benzine Maurice.
Maar zit er geen water bij je brandstof in de tank?
Als je diverse malen vol gas gereden hebt word het roken dan niet minder?

Herman BMW 0
badge

13 jaar

ik heb geen idee of er water in zit hoe kan ik dat controleren? en als ik plankgas blijf rijden word het roken meer.... Auto word dan wel wat losser maar roken blijft. Dat stotteren blijft ie doen al vanaf het begin dat ik hem heb maar dat roken echt alleen sinds in de pomp heb vervangen,auto stinkt ook flink als ik paar keer flink doortrap (geen verbrand rubber door slippen)

willemvv88 0

13 jaar

Haha, had ff gemist dat het om een benzine ging.

Dat roken zal een verkeerde verbranding zijn. een teveel aan brandstof. dat zet de catalysator om in water wat resulteerd in roken en stinken (rotte eieren).

even de bougies controleren op kleur. dan weet je hoe de verbranding is.

Mausx 0

13 jaar

de bougies zijn zwart(zitten er 2000km in),als ik er nieuwe in doe dan loopt ie even goed en dan daarna is het gezeur weer. En dat teveel aan brandstof klinkt logisch bij vol gas loopt ie beroerder als bij 3kwart gas,maar hoe verander ik dat??

willemvv88 0

13 jaar

laten uitlezen, is de kortste weg naar een diagnose. kan namelijk van alles zijn.

Mausx 0

13 jaar

komt niks uit

willemvv88 0

13 jaar

Er zal toch iets van een luchtmassameter of de lambdasonde niet goed werken dus dan word het meten.

Of als het mogelijk is met draaiende motor of rijdend uitlezen.

Mausx 0

13 jaar

vervuilde brandstof getankt.

Luchtmassameter is al vervangen,en zal hem rijdend uit laten lezen is aleen stilstaand en met draaiende motor gebeurd,en wat betreft het brandstof ik tank altijd goede 98 op 1 plek, en m'n brandstoffilter is ook net vervangen....

willemvv88 0

13 jaar

De katalysator is gaan hemelen door verkeerde brandstof. Volvo's lusten enkel maar euro 95 loodvrij, 98 ooit superplus benzine genoemd heeft loodvervangers of een andere toevoeging. Kleine kans dat het door euro 95 tanken weer beter wordt maar die kans is echt klein.

ronny530 0

13 jaar

Waarom staat dat dan in de boekjes dat er 98 in moet? Als ik een paar keer 95 tank is ie een stukje slomer,en waarom raad iedereen het dan aan? (het is een t4) dus niet een 1.8 of 2.0 Dit staat op een site van problemen met t4's: Brandstof; Let er op dat er bij de T4 wel oktaangehalte 98 (super ongelood) getankt wordt!! Dit kan motor(management) problemen helpen voorkomen.

willemvv88 0

13 jaar

volgens mij komt er olie op mijn uitlaat,dus bij hoe meer toeren ik maak hoe meer olie hij lekt (bij stilstand helemaal niks) en het is alleen in z'n 4 en 5 vanaf 3000 toeren,het is een raadsel.

willemvv88 0

13 jaar

Zijn je afdichtingen van je olieretourpijp van je turbo niet lek.
Dat is een o-ring en een pakking.

Herman BMW 0
badge

13 jaar

ga het bekijken bedankt

willemvv88 0

13 jaar

het is inderdaad de olieretourpijp die lekt,maar is ie daarom ook trager,en inhouderig?

willemvv88 0

13 jaar

Ik denk dat je turbo kapot is. Ik heb het ooit gezien bij een 850 T5 die liep perfect en trok als een lier maar soms helemaal niet en rookte als een schoorsteen van een chemiefabriek. Na demontage zat het hele slakkenhuis vol met scheuren.

Highway 640
badge

13 jaar

was er eigenlijk al bang voor heb het wel helemaal laten uitlezen en turbo reageerde wel goed overal op,maar met die 850 is idd wel precies hetzelfde,er is waarshijnlijk lang doorgereden met een verotte thermostaat,dat is ook niet zo heilzaam voor de turbo begreep ik,nou dan gaan we daar maar is kijken,hoop dat de auto het nog waard is.

willemvv88 0

13 jaar

de turboretourleiding is vervangen auto rookt niks meer,rijd er niet beter door,nu zit ik in frankrijk dus kan mooi de auto testen en in z'n 5 kom ik nergens tegenop,en ik hoor dat de turbo wel goed erbij komt vanaf 2000 toeren maar hij komt pas bij 3000 toeren op gang terwijl ik hem wel constant hoor,het lijkt dus of de turbo het perfect doet maar dat hij de druk verliest,heeft dit met de 'wasecate' ofzoiets te maken?

willemvv88 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.