Constant de melding dat het koelvloeistof niveau te laag is.
Nergens een lekt te bespeuren op de motor.
Geen witte rook in de uitlaat.
Motor verbruikt 100cc op 100km.
Motor trekt verder goed en heeft vermogen.
Wel gemerkt dat als de koelvloeistof op max brengt dit toch een pakt zakt wanneer de motor warm loopt. Er komt wel wat druk op het vat maar dat is mijn inziens normaal. Er zijn geen uitlaatgasen merkbaar/zichtbaar in het koelvloeistofreservoir.
Als de motor warm is en het koelvloeistof niveau staat net boven minimum en je draait dan de dop van het expantievat dan zit er wat druk op en komt het niveau terug naar zin max stand.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk toch aan een lekke koppakking. Komt meer voor.
Neem eens contact op met een Volvo dealer. Er is hier een schrijven van geweest. Slechte serie koppakkingen.
Zonet even gecheckt bij een 'gezonde' XC60 met 2.5D. Deze heeft beduidend minder druk op het expantievat.
Het niveau variëerd ook een pak minder bij losmaken van de dop tov de 'defecte' XC60.
Ik ga morgen eens een nw dop voor het expantievat proberen.
Met een nieuwe dop op het expantievat nog steeds hetzelfde.
Uiteindelijk besloten om de motor open te gooien. Er zat een barst in de cilinderwand van de 2e cilinder.
Motor had slechts 108000km en er werd normaal mee gereden.
Is er tussenkomst door Volvo geweest... of nieuw motorblok "gekregen" of zo? Je hoort dit toch regelmatig bij dit model!
Geen tussenkomst van Volvo, wagen was buiten garantieperiode.
Er is een nieuw blok in gegaan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo XC60 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar