hallo weet een van jullie of in een volvo s40 van ,97 waar standaard halogeen lampen in zitten de nieuwere lampen (fase2?) met xenon in kan qua stekker verbinding? wat pas vorm moet dit volgens mij wel passen.
alvast bedankt.
m.v.g. Alex
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
de bedrading is anders en zul je moeten aanpassen.
ik wil je er wel op wijzen dat er een wijzeging aan het aankomen is dat alle xenon koplampen voorzien moeten zijn van automatische hoogteregeling en wissers of hoge druk reiniging.
is dat alle xenon koplampen voorzien moeten zijn van automatische hoogteregeling en wissers of hoge druk
@volvoxc90..
indien je goed op de hoogte was geweest! had je kunnen weten dat deze verplichting (hoogteregeling/koplampsproeiers) van toepassing is op kentekens die zijn afgegeven vanaf 1 januari 2006..
alle voertuigen die al voor jan, 2006 waren voorzien van xenon vallen buiten deze verplichting..
paul,
Oke paul, dat wist ik niet had er wel iets van gehoord maar wist het niet precies.
Ik blijf wel bij mijn standpunt dat het achterafinbouw niet goed is. Strooilicht dat veroorzaakt wordt door vuile koplampglazen is hinderlijk voor medeweggebruikers evenals automatische koplamphoogte verstelling. Want hoe vaak kom je nu al auto's tegen die je verblinden omdat de verlichting te hoog staat.
hallo volvoxc90. in wat voor zin is de bedrading anders?
is helemaal een andere stekker aansluiting?
18 jaar
Het zal niet alleen de stekker zijn. Ik weet dat mijn collega een keer heldere koplampen (mj200) met H7 lampen in een auto met H4 heeft gezet en dat was toch even zoeken en meten om het werkend te maken. De stekker en de kleur van de bedrading is anders.
En let erop dat je lichtcontrole systeem kan registreren dat je koplampen stuk zijn, omdat het systeem nu de module van je Xenon lampen ipv de standaard H4 lamp doormeet. Verder is het aan te bevelen een standaard arbeidstroomrelais tussen de draad van het dimlicht en de xenon module te plaatsen. Dit relais kan makkelijk de piekspanning aan die veroorzaakt wordt door het opstarten van de lamp. De normale lichtschakelaar brand snel door zonder relais. Het grootlicht is al voorzien van een relais.
Als het nieuwe type koplamp er fysiek inpast, moet het geen probleem zijn de draden aan te sluiten. Zorg er wel voor, zoals door anderen ook al vermeld, dat je de koplampen heel goed afstelt om verblinding te voorkomen. Auto's na 2006 zijn verplicht een automatische hoogteregeling/koplampsproeiers te hebben, maar dit geld zowieso niet voor naderhand ingebouwde sets. Je zult ook geen problemen ondervinden bij de apk, MITS ze goed af te stellen zijn. Succes in ieder geval!
En bij het op groot licht zetten valt het dimlicht uit(dus de xenon), dit is niet te veranderen bij MJ 1997 !
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar