close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo V50: Zekering brandstofpomp knalt er soms uit

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.5 T5

Heb dec. 2010 een Volvo V50 T5 Kinetic van 2005 gekocht met km. stand 143000. Destijds is na 3 maanden stil komen te staan.
Volvo Assistance erbij (ANWB), e.e.a. bekeken bleek de zekering van de brandstofpomp (voor de kenners nr. 74 "Relais brandstofpomp" onder dashboard passagierzijde) te zijn.
Zekering vervangen en tip meegekregen om e.e.a. na te laten kijken.
Dit gedaan bij de Volvo dealer, pomp doorgemeten, kabels etc. bekeken. Allemaal goed dus weer weg. Na 2 maanden nogmaals zelfde probleem, ik had inmiddels extra zekering in auto liggen dus vervangen en weer rijden.
Weer naar Volvo dealer gebracht. Die hebben destijds weer gekeken en uiteindelijk ook brandstofpomprelais vervangen. Dit ging ca. 1,5 jaar en +/- 30.000km goed en vorige week stond ik weer stil. Was dit probleem alweer vergeten dus afgesleept naar mijn eigen universele garage. Storing uitgelezen "primaire stroomkring pompsignaal te laag. Sluting tegen massa regelmodule pomp." De inmiddels voor mij bekende zekering vervangen en hij doet het weer. Ook kabels, stekkers etc. nagekeken. Niks vreemds aan te zien. Als het brandstofpomp zou zijn dan zou dit weer eerder moeten optreden dan 30.000km /1,5 jaar. Auto heeft ook de bekende modificatie gehad die voor alle 5 cyllinders van toepassing was.

Is dit voor iemand een bekend probleem en wat was de oplossing? Wat raden jullie aan?

Geplaatst door

VolvoV50T5 (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Die bekende modificatie van de PEM ( pump electronisch module ) het verplaatsen van de module van rechts onder de auto bij de tank naar links onder de achterbank is al gebeurd?
Controleer zeker de bedrading aan de linker kant van je achterbank naar je PEM toe!
Er werd een soort overbrugging( stekkerplug) gemonteerd recht onder bij de brandstoftank, je kan dit ook eventueel controleren.

Herman BMW 0
badge

11 jaar

[quote=Herman Volvo]Die bekende modificatie van de PEM ( pump electronisch module ) het verplaatsen van de module van rechts onder de auto bij de tank naar links onder de achterbank is al gebeurd?
Controleer zeker de bedrading aan de linker kant van je achterbank naar je PEM toe!
Er werd een soort overbrugging( stekkerplug) gemonteerd recht onder bij de brandstoftank, je kan dit ook eventueel controleren.[/quote]
De bekende modificatie is inderdaad doorgevoerd. Bedankt voor de tips zal ze meenemen. Verder nog specifieke zaken om op te letten?

VolvoV50T5 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V50 of stel zelf een nieuwe vraag.