👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Helaas werk voor niets aan mijn signum vermoed ik
Ging in noodloop en het sleutel lampje ging branden.
Na enkele keren terug starten was deze weg.
Na het uitlezen gaf hij de wel bekende code voor de hogedruk brandstof pomp.
Dus alles vervangen pomp/regelaar/sensor.
Nu is het sleutel lampje weer terug .
De code is p1191-5A
De pomp is een gloednieuwe en regelaar ook dus geen herstelde troep.
Ik hoop dat ik geen bodemloze geldput gekocht heb
Dat kunnen we niet aan.
Dit is de tekst van de betreffende TSB:
Lagedrukstoringen (P1191/5A of 52) worden voornamelijk veroorzaakt
door storingen in de hogedrukpomp, in sommige gevallen ook door de
raildruksensor of de regelaar.
Hogedrukstoringen (P1191/11 of 5B) worden daarentegen nooit door
storingen in de hogedrukpomp veroorzaakt. Er is gebleken dat de
raildrukkleppen uitzetten en in gesloten toestand vast kunnen komen
te zitten. Hierdoor neemt de druk in de rail toe en slaat de motor
uiteindelijk af. Let er bij het plaatsen van een nieuwe regelaar op
dat u alleen verbeterde onderdelen, vanaf productiedatum 226 09
(de laatste vijf decimalen op de derde regel van de aanduiding op
het onderdeel) gebruikt.
Object Number: 12511941 Size: DEFAULT
Beeld vergroten
Bij een klacht doet u het volgende om het defecte onderdeel
te achterhalen:
1. Controleer de toevoerdruk bij de hogedrukpomp met een manometer
(motor loopt)
Is de primaire toevoerdruk lager dan 3,4 bar?
Ja: Lagedruktoevoer defect ->
controleer zekering,
relais, tankmodule.
Nee:
2. Meet de druk op de hogedrukrail tijdens de stationairloop
met de Tech 2 Datalijst.
Is de druk op de hogedrukrail lager dan 600 kPa?
Ja: Hogedrukpomp defect, vervangen.
Nee:
3. Trek de stekker (tweepolig) van de brandstofdrukregelaar.
Meet de spanning van de brandstofdruksensor bij 3000 1/min
(stilstaande auto) met TECH 2.
Is de spanning hoger dan 1,2 V?
Ja: Brandstofdrukregelaar defect, vervangen.
Nee:
Defect is niet duidelijk te herleiden tot één onderdeel.
Ga verder volgens de TIS 2000 Service-instructie.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Signum of stel zelf een nieuwe vraag.
Als het echt dc p1191, 5a is, dan is het meestal toch de hogedruk pomp zelf. Uitlezen en meetgegevens bekijken, Kijk hier vooral naar de parameters "Gewenste druk" en "Actuele druk", deze moeten gelijk zijn.
Ik heb ook 1 keer meegemaakt dat er in het zeefje in de brandstof aanvoeraansluiting op de HDpomp vuil terecht kwam vanuit de tank. Dit zeefje kun je controleren door de bout van deze aansluiting los te maken en het zeefje te controleren.
Ik heb zelf geen goede ervaringen met gereviseerde of imitatie pompen, hoewel ik er alle begrip voor heb dat men dit toch probeert gezien de absurd hoge prijs van een originele pomp...
Ik zal nog even de tekst opzoeken van de officiële TSB over dit probleem.
10 minuten