auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf 2011: Wat is hier aan de hand? Batterij defect???

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Benzine, Motorcode: CBZ, Motorinhoud (cc): 1200, Vermogen (kw): 77

Ik stond voor de verandering weer eens stil langs de weg.
Had al vaker het probleem dat hij soms met een warme motor niet wilde doorstarten.
Dit keer uitgelezen met de ELM327 OBD2 en kreeg wel 20 a 30 meldingen wat te maken had met krukas sensor positie's.
Dit keer wilde hij helemaal niet meer aanslaan,na aantal keren proberen was de accu leeg.
Startkabels aangesloten op andere auto haalde niets uit, kwam niet boven de 12,51V.
ANWB is geweest sluit de jump starter aan 1 keer proberen en hij starte gelijk.
ANWB geeft aan accu was leeg,( niet veel mee gereden laatste tijd)
Zojuist een apparaatje (ali express) aangesloten, gaf aan battery good/middle.
Multimeter gaf 12,3V aan ongeveer.
Motor gestart apparaatje geeft aan alternator defect, multimeter geeft 14,6V aan.
Dus dynamo is goed neem ik aan.
Motor uitgezet geeft multimeter 12,5V aan, maar loopt binnen 5 a 10 min. terug naar 12,28V en blijft langzaam zakken.
Wat me ook opviel was dat me radiator fan aansloeg terwijl de motor koud is.

Wat is hier nu aan de hand???

.

Geplaatst door

Terry34 +230

al 8 jaar lid

Reacties

Hoe oud is de accu ?
Gooi ali accuut in de schredder.
Laat de accu testen.
Laat de auto uitlezen met fatsoenlijke uitlees apparatuur .
De fan slaat aan omdat er een fout in zit en daardoor de fan uit veiligheid aanslaat.

Accu is 2 jaar oud, maar is ook een 2de handsje.
Doordat de auto met warme motor soms niet wilde starten ben ik ermee naar de garage geweest.
Hij heeft hem uitgelezen met vcds, maar geen foutmelding gevonden.
Op dat moment starte de auto wel gewoon telkens.
Ketting is 12.000km oud en door oude garage gemonteerd.
Ben ermee terug gegaan omdat mijn nieuwe garage ook dacht aan de ketting lag.
Oude garage heeft getest met koude motor en geeft aan dat de oliedrukpomp of iets binnen 2,5sec in werking gaat en de ketting dus nog goed is.
Ook heb ik soms rond de 80kmh 5de versnelling rond de 2600 toeren dat hij dan schokt, nu al een paar keer gehad.
Maar heb ook probleem met 3rde terug naar 2de versnelling dat hij soms vreemd hard geluid maakt.
Had gelezen dat hij hierdoor ook kon schokken.
De fan verhaal wist ik niet,thx.

Terry34 +230

6 uur

Dat schokken heeft hij eerder gedaan.
Toen zijn alle bougies en bougiekabels vervangen.
Deze zijn nu ongeveer 8000km oud.

Terry34 +230

6 uur

Ik denk eigenlijk dat je een probleem hebt met een uitgerekte distributieketting, al dan niet icm een slecht wordende accu.

Dat hoop ik niet,ketting is 12.000km oud.
Accu wil ik zowieso gaan vervangen.
Zit nu een accu in zonder start/stop in.
Dit omdat deze is uitgeschakeld in de computer van de auto.
Raad je aan toch een met start/stop?

Terry34 +230

6 uur

. . . . . . . Hier een aantal foutcodes die werden aangegeven.

Terry34 +230

6 uur

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.