close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 207 CC: melding motortemperatuur te warm stop en de rem wordt automatisc

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 1.6hdi, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 80

Hallo,
Op de computerdashboard krijg ik soms de melding motortemperatuur te warm stop en de rem wordt automatisch kort ingedrukt wanneer je boven de 90 km/ u rijdt. Bij een lage snelheid wordt de rem niet automatisch ingedrukt maar krijg ik alleen de melding motortemperatuur te warm stop.
Als ik naar de temperatuurmeter kijk dan staat deze meter tussen 80 en 90 graden.
Tijdens het rijden gaat de temperatuur tot bijna 90 en daalt dan naar bijna 80 graden.
In begin kwam het enkel voor als de buitentemperatuur meer dan 22 graden was en niet wanneer ik op de autosnelweg rij, enkel in stad in de file. Nu komt het ook voor als de temperatuur beneden de 22 graden is en ook op de autosnelweg. ik heb reeds eens gehad dat mijn wagen de gehele dag thuis in de garage had gestaan en dat ik nog maar pas was beginnen rijden 2km, hoogstens 3km en de temperatuurmeter nog bijna niet gestegen was en ik juist snelheid aan het maken was en ik de melding kreeg motortemperatuur te warm stop en de temperatuurmeter schokkend bewoog, maar dit is nog maar 1 keer gebeurt.Op die afstand ook al was het warme die dag (30 graden) kan een motor toch nog niet opgewarmd zijn ?
De wagen is in de garage binnen geweest en ze zijden dat de motor niet te warm werd en ze merkte niks op. Na enkele dagen ben ik terug naar de garage gegaan om te zeggen dat het probleem er nog steeds was. Ze hebben toen de auto uitgelezen en de temperatuur sensor vervangen en toen kreeg ik geen melding meer. Maar na 3 weken was het probleem terug.
De wagen heeft 115.000km en ik dacht dat de distributierem aan vervanging toe was maar blijkbaar heeft de wagen een distributieketting, is dit zo?
Wat kan hier de oorzaak van zijn van deze melding motortemperatuur te warm stop?
De wagen is een peugeot 207CC 1.6HDI van bj2009.

Geplaatst door

tommy_0777 (175)

al 7 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Thermostaat vastgelopen?KVS pomp stuk?Lucht in het koelsisteem?
Controleren op kvs circulatie.
Als e geen kvs circulatie is komt de motor binnen die 3 km wel op temperatuur(motorblok), maar de rest niet.Vandaar de melding.

voyager 0

7 jaar

De wagen is reeds twee keer in de garage geweest. Ik mag toch hopen dat ze mijn wagen hebben ontlucht en dat ze de water circulatie hebben getest.

Even een update : ik heb zondag de motor koud gestart aan de draait en aan de stekker zitten wiebelen maar ik kreeg geen foutmelding motortemperatuur te warm stop.
Deze morgen ben ik naar mijn stageplaats gereden( de motor had de gehele nacht niet gedraaid) en na 2km rijden Schommelende de wijzer van 0 graden naar 90 graden en daarna terug naar 0 graden, de wijzer maakte deze Schommelende beweging wel 3 keer en bij de 4de keer kreeg ik de foutmelding motortemperatuur te warm stop. Mijn snelheid was constant 50km/u. ik was een heling aan het oprijden en niet aan het versnellen. Nadat mijn dag stage erop zat heb ik de wagen warm gereden en wanneer de wagen warm was de test gedaan afremmen en daarna volle gas optrekken, dit wanneer de temperatuurmeter tegen de 90 graden stond. Maar ik kreeg geen foutmelding motortemperatuur te warm stop.

Hallo ,
Deze 1.6 HDI ( DV6TED motor ) heeft wel degelijk een distributieriem .
Vervangen om de 10 jaar , of bij 240.000 km . ( wat het eerste komt ) bij normaal onderhoud .( dus geen taxi , korte ritjes , veel starten )
Verder geeft u een onjuiste motorcode op .
Plaatst u eens de laatste 8 cijfers van het chassisnummer dan kan ik wat gerichter zoeken voor uw temp. probleem .

ik zou de stekker van de temp-sensor en de bedrading goed contr, en als dit in orde is eerst eens een originele sensor monteren. (als dit niet gebeurt is)

Auto is in de garage binnen geweest ,maar de garagehouder zij dat de wagen een distributieketting had.
Hij had gebeld voor de stukken te bestellen maar kreeg als antwoord dat deze wagen een distributieketting had.
Hoe kan ik dit zien dat deze een distributieketting heeft ? laatste 8 cijfers :34418045

deze motor heeft zoals renee ook al schreef gewoon een riem. (miss ook een garage opzoeken met iets meer kennis?)

Hallo allemaal.
het probleem is opgeloste na bezoek aan een nieuwe garage .
De tempratuur sensor is vervangen geweest en deze keer sensor van merk zelf en geen problemen meer.

Mooi dat het opgelost is, maar hou het de volgende keer bij 1 topic.

Hans4040 1395
badge vip badge

7 jaar

En het automatisch remmen boven de 90 km/uur ??

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.