auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 207: koelfan blijft draaien

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4VTI

De koelfan van een peugeot 207 blijft draaien met een lage temperatuur en ook als de motor uit staat. De storingen waren emissie en koelsensor. Er zijn nu 2 lamba sensors een mapsensor en de koelwatermodule vervangen. Het probleem is nog steeds hetzelfde. Weet iemand hier een oplossing voor. Het is ook al een keer bij radar op televisie geweest.

Geplaatst door

frankyboy (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ik zou niet weten wat hiervan op radar is geweest, maar dit terzijde. moet je niet eerst eens diagnose stellen voor je van alles vervangt? wat voor storingscodes staan erin?( peugeotdealercodes aub)

harry4203 3105
badge vip badge

11 jaar

net wat harry zegt welke codes

denk dat de storing van koelsensor weg is ivm dit eigenlijk altijd komt door defecte thermostaathuis/sensor

verder moet je weten dat wat je schrijft ook zelfs door oliepeilstok/olievuldop kan komen als deze niet goed zitten krijg je ook zulke problemen.
echter dan heb je de storing p11aa als het goed heb
vandaar ook wat zijn de codes

De codes zijn bij de dealer uitgelezen en daar kwamen deze sensors naar boven. Ik ga morgen naar een andere dealer voor een nieuwe uitdraai en kijk wat ze daar vinden. Het was inderdaad p11. Bedankt voor de tip voor de thermostaat sensor. Ik neem dit morgen mee, jullie horen nog van me.

frankyboy 0
badge

11 jaar

Inderdaad eerst controleren of olievuldop en peilstok wel goed teru geplaatst zijn.

wkhoek 0
badge

11 jaar

als het inderdaad iets was van p11 kan het p0011 zijn dat is een regelklep voor je variable nokkenasverstelling die problemen geeft, echter dan gaat de koelvin niet als een gek draaien
maar p11aa zou dus wel kunnen, dus controleer of diverse delen goed zitten, zelf de peilstok net niet ver genoeg naar beneden gedauwd kan het probleem al geven

Vanmorgen weer naar de dealer geweest. Volgens de monteur daar komt het probleem , en ik citeer, storingscode P11AA, verdere diagnose nodig ivm valse lucht trekken in koelsysteem. Ze hebben er meer tijd voor nodig en ik heb een nieuwe afspraak gemaakt, ze hadden het probleem nog nooit gehad zeggen ze. Bedankt voor jullie adviesen en ik kom er volgende week op terug.

frankyboy 0
badge

11 jaar

p11aa komt als gevolg van vacuumlekkage ergens. afd onder olievuldop weg, peilstok niet goed, klepdekselpakking lek aansluiting benzinedampafvoes los, enz enz. zou eerst zelf eens goed kijken.

harry4203 3105
badge vip badge

11 jaar

gek dat bij hun nooit is voor is gekomen.
ik zie ze helaas regelmatig of de klant is de peilstok vergeten goed in te doen of de olievuldop zit er scheef op
tot hede bleek dat er altijd dat het een lekkage was ivm oliesysteem niet allemaal dicht was. lek van de luchtsysteem is het eigenlijk niet.
koelsysteem is het eigenlijk helemaal niet. dit ivm je dan veel meer problemen hebt wat vele malen erger is dan nu lijkt.

anders maak ff een foto van de bovenkant van je motor dan kunnen we zien of er iets niet klopt. tot hede altijd gehad dat het probleem boven in zat en als je de motorkap open doet dat je het probleem ook kan zien

Verdachte delen
Carterventilatiesysteem
Inlaatspruitstuk
Sensor inlaatdruk
Stekkers
Elektronische eenheid motor
Elektrisch bediende smoorklep
[b]Olievulplug[/b]
[b]peilstaaf[/b]
Circuit koolstoffilter
De luchtleiding
Kleppendeksel
Aangesloten slangen op het inlaatspruitstuk

een van deze zou goed mogelijk kunnen zijn dat het probleem veroorzaakt
de dik gedrukte zie ik tot hede elke keer eigenlijk voorbij komen rest eigenlijk niet
1x kleppendeksel gehad maar dat kwam omdat deze door gebrek aan koelvloeistof in de motor weggesmolten was

hallo mannen, dop en pijlstok bekeken, niets aan de hand. De auto is nu meegenomen omdat ze er het weekend mee weg moesten. ga volgende week alles nalopen, bedankt alvast.

frankyboy 0
badge

11 jaar

zo, dan is de koelvin na het weekend wel ingelopen denk ik, haha

harry4203 3105
badge vip badge

11 jaar

een voordeel dat de motor nooit te warm wordt en ook de condensor optimaal gekoeld wordt.

Dank je wel truckerOwerner.
Ik heb hier precies het zelfde probleem en de vuldop van de motor zat er inderdaad scheef opgedraaid.
Bedankt

Bartuz 0

11 jaar

De auto is het weekend weg geweest en volgens mij zijn ze langs jomanda geweest wat hij is spontaan opgehouwden met draaien. Alles werkt nu weer normaal. Ik w8 het nog 2 dagen af en kijk dan wel weer.
groeten allen

frankyboy 0
badge

11 jaar

het kan zijn dat hun of jezelf hebben gecontroleerd/geconstanteerd dat de dop/peilstok niet goed zat en deze direct herstelt hebben.
hierna moet je dan wel de storing nog wissen doe je dat niet dan blijft dit probleem.
na x aantal km en rijden dan gaat systeem elke keer controleren, merkt hij dat hij goed is dan verdwijnt hij niet maar zwakt de mate van storing af. vvan 10 gaat hij naar 9 bijvoorbeeld
bij 2 wordt het dan van permanent naar tijdleijke storing.
dit ff als voorbeeld bij elke storing ligt dit anders

bedankt voor de tip trucker, ik hou het ff in de gaten en kom er later wel weer op terug

frankyboy 0
badge

11 jaar

Gemeld door een particuliere berijder:


Forum » Topic » Post
Peugeot » koelfan blijft draaien » Post #1069838

Reported by andrex

ik had ook het probleem dat de fan door blijft draaien en niet stopte.
heb tijdelijk de accu + pool losgemaakt als ik de auto had uitgezet.
de oorzaak van het doordraaien van de fan was bij mij dat de OLIE dop er scheef op zat

Siem Bijman 690
badge vip badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.