Auto wil door het verbreken van de impactswitch niet meer starten, door de startonderbreking in werking te stellen.
De impactswitch is door onverklaarbare reden verbroken, waarschijnlijk door het dichtslaan van de bijrijdersportier.
Na de switch weer te resetten, is de motor nog steeds niet te starten.
Bij het uitlezen van de computer kwam toch steeds het probleem van de impactswitch naar boven, ook door de switch door te verbinden blijkt dit probleem terug te komen.
Alle problemen zijn te resetten, alleen de computer blijkt bij het omdraaien van de sleutel de brandstofpomp niet te starten.
In het dasboard herkend de computer de sleutel, ook de reservesleutel.
Wie kan mij helpen, hij staat al 3 weken in de garage.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
3 weken...
Een goede garage kent zijn grenzen, en weet wanneer hij moet stoppen. Die grens is met 3 weken verblijf in de garage, waarbij het probleem voorhanden is, wel ruimschoots gepasseerd. Mijn advies is dan ook zonder bijbedoelingen: uitbesteden aan iemand die er verstand van heeft.
Daarmee voorkom je hopelijk nog dat deze 'problemcar' een BIGproblemcar wordt.
Wat voor motor zit er eigenlijk in?
een 2.2 dci 90
20 jaar
Wat voor foutcodes heb je en welke uitleesapparatuur heb je gebruikt?
Probleem is opgelost door nieuwe software te laden.
Mijn vermoeden is dat de foutmelding eenmaal door de software opgemerkt, niet meer door de startdiagnose kwam.
De fout vastgehouden werd ondanks dat alles goed was en gereset is.
Nieuwe software heeft deze softwarebug niet meer, hoop ik (is nog niet getest)????
Als jullie andere vermoedens hebben, laat graag even wat weten.
Alvast bedankt.
20 jaar
Is een plausibele verklaring.
Ik begrijp enkel niet waarom dit 3 weken duurde?
Wedden dat je binnen een week weer problemen hebt?
Als er binnen een week weer problemen zijn, wat vermoedt je dan wat het is?
20 jaar
De stekker op de bdp-gever.
Dank je, wat valt daar tegen te doen of hoe kan dat verholpen worden? zitten daar slechte contacten in of is de bedrading slecht (solderingen of andere dingen)?
Er is namelijk eerst een andere computer ingegaan, maar daar zat een complexer programma in.
Deze hield rekening met meerdere sensoren en solenoids.
Dus is hier een programma in gegaan welke voor deze auto afgestemd is (heeft namelijk geen brandstofsoleniode en enkele andere opnemers zoals bij de nokkenas).
Gaf hier namelijk foutmeldingen op en die zitten er dus niet.
Of de oude computer er terug ingegaan is weet ik niet, maar vermoedt van wel, kosten waren uiteindelijk minder dan de helft van een nieuwe computer.
De uiteindelijk oorzaak van en terugkerende foutmelding in de uitlezer was "impactswitch conn" of "impact conn".
Misschien geeft dit meer duidelijkheid.
Alvast bedankt!!
20 jaar
Gewoon een nieuwe bdp-gever monteren compleet met nieuwe stekker.
Bij sommige uitvoeringen van de master moet je de storing van de crash-sensor negeren. Deze ecu wordt op meerdere modellen gebruikt. Bij de ene uitvoering komt de info van de ecu-airbag en bij de andere van de crash-sensor.
heel erg bedankt!!!!
Auto rijdt voorlopig nog goed, maar zal dit gedeelte nazien zodra er weer een foutmelding op doet.
Auto is model 2003, maar net 3 maanden op kenteken.
Is als overjaarsmodel aangekocht.
Auto is verder uitstekend naar wens en net als zoveel apparatuur, zonde dat de elektronica het laat afweten.
Nogmaals bedankt.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Master of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar