Ik heb van een alfa gtv 1969 de achterremklauwen voorzien van nieuwe cups en stofkappen.
Na deze reparatie was er bijna geen remdruk meer ook niet na herhaaldelijk ontluchten.
Bij toeval zag ik dat de remblokken niet aanlagen bij losgelaten rempedaal en dit werd veroorzaakt doordat de remzuigers de remblokken een paar milimeter vrij trokken.
De zuigers weer gedemonteerd .
mijn vraag is: in de remzuiger zit een mechaniekje wat over een centraal geplaatst pennetje schuift wat volgens mij deze storing veroorzaakt.
Wat heeft dit voor een functie en wat kan ik aan deze storing
doen.
Graag jullie reactie en alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als ik me goed herrinner is dit ongeveer hetzelfde als bij de alfa sud, hier moest je de remblokken na vervangen met een inbussleutel op de remklauw tot tegen de schijf draaien.Deze inbus zit onder een plastiek kap aan de buitenkkant remklauw, de binenkant word teruggedraaid met een schroef bovenkant binnenzijde remklauw.Om de blokken te verwijderen moest je de zuiger met deze inbus eerst terugdraaien, zoals je nu bij sommige de zuiger moet indraaien.
Beste Geert dit kan kloppen het gaat bij jou om een zelfstellend systeem met een zuiger met schroefspindel.
Bij mijn type heeft de zuiger geen spindel maar een geleide pen.
bedankt voor jouw reactie
19 jaar
Ha die Nico,kan het zijn dat er een of meerdere remblokken "terug veren" door verkeerd gemonteerde veren of verkeerde blokken.(of scheef zittende klauwen).
Helpt ontluchten onder druk met een ontluchtingsaparaat ook niet??
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo GTV of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar