Alfa Romeo 146: alfa 146 1.6 boxermotor draait misselijk

Bouwjaar: 1996

Wanneer hij draait en je geeft gas maakt hij een kloppend geluid (precies in het inlaatspruitstuk) Heb reeds nieuwe bougies gestoken want draaide eerst op 3 poten (nu nog soms) :s Heb injectors eens losgedaan en ze injecteren nog allemaal (heb ook overal sturing aan de injectors). Heb compressietest gedaan en deze was ook goed. Toch heeft deze wagen geen vermogen tijdens het rijden (max 140 met véél geduld) Heb vervolgens het rechter gedeelte van de motor gedemonteerd in de hoop een ingelopen nokkenas te vinden of iets dergelijks maar tevergeefs. Motor tikt ook op stationair toerental (hydraulische klepstoters versleten?) Maar ze hebben me gezegd dat ze wel wa miselijk draaien (boxer)motor : 200.000 km

GT-ke

Geplaatst door GT-ke (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Alfa Romeo 146? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

karpoezi (0), 18 jaar geleden

hoe is je verbranding? hoe zien je bougies er uit? (kleur),trek je bougie kabels los een voor een en luister,als je bij een cilinder geen duidelijk verschil merkt dan bobines meten,kabels controleren.Verder valse lucht ergens? Benzine pomp,benzine filter controleren,Brandstof druk meten.Vuile lucht filter,vuile lucht klep.Kapote luchtkleppotmeter.Dat kloppend geluid..misschien backfire?Dat tikkend geluid..zeker geen slappe ketting? Da`s even genoeg om mee te beginnen.succes

oldford (0) PRO, 18 jaar geleden

Pas op met lostrekken van bougiekabels. Dan komt er onverbrande benzine in de katalysator en kan dan daar in de brand gaan en de katalysator laten smelten (is zo gebeurd). Je kunt beter de stekkers van de injectoren 1 voor 1 losmaken.

karpoezi (0), 18 jaar geleden

De injector stekkers 1 voor 1 lostrekken zal alleen een indicatie geven welke cilinder niet goed werkt indien er geen merkbaar verschil in toerentaal te merken is, maar het kan ook zijn dat er geen aansturing (5V-5,5V)voor de injector(en) is,of natuurlijk de injector(en) zelf kapot is..blijft dicht of juist open.Dicht=geen brandstof.Open= te veel brandstof=cilinder verzuipt.Nou, is dit alles gedaan dan moet je alsnog weten of je vonk hebt,duss..de bougiekabel test en dan gaan we verder.

oldford (0) PRO, 18 jaar geleden

Bougiekabels lostrekken geeft ook alleen een indicatie welke cylinder het is. Bovendien kun je een aardige opdonder krijgen als een bougiekabel vastpakt. Pas dus op. Nogmaals, als er onverbrande benzine in de kat komt kan deze smelten!

GT-ke (0), 18 jaar geleden

had ik reeds gedaan voor ik hem demonteerde. heb de injectors ook allemaal uitgehaald en in kleine bokkaaltjes gestoken en dan proberen te starten. In iedere bokaal zat eenzelfde hoeveelheid benzine. Alle bougies vonken. Slappe ketting? bedoel je dan het kettingkje in de carterpan voor de olie? deze motor heeft 2 distrubutieriemen. Heb één zijde losgedaan om de nokkenas eruit te halen. ik vind niks verkeerds. kun je zo een debietmeter doormeten? misschien zijn er 2 afzonderlijke problemen?

eddy2511 (0) PRO, 18 jaar geleden

heb al eens gehad bij een alfa boxermotor die op 3cilinders draaide dat de krukas gebroken zat (draaide op de breuk)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 146 of stel zelf een nieuwe vraag.