close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Alfa Romeo 146: Alfa 146 Boxer Draait stationair op 3 cilinders

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

hallo, ik heb een alfa 146 1.4 boxer maar sinds kort vind er zich een vervelend probleem plaats. Regelmatig valt de motor weg en valt uit en het lampje van het brandstof inspuiting systeem brand. Ik kan hem nog draaiend houden door constant met het gas te pompen en hij draait stationair op 3 cilinders maar zodra je gas geeft rijdt hij op 4 cilinders. Ik heb geen vermogen verlies. Wel verbruikt hij heel veel benzine. Je ruikt de KAT ook heel erg hierdoor. ik heb een poging gedaan om deze auto te laten uitlezen maar mij is verteld dat deze niet uitgelezen kan worden omdat hij geen stekkertje heeft om uit te lezen. Heeft iemand hetzelfde probleem of weet iemand de oplossing zou ik graag de oplossing hebben, want hierdoor heb ik geen vertrouwen meer in de auto.

Geplaatst door

Shai (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Met de juiste apparatuur kan de auto gewoon uitgelezen worden.
Zij het dat je de 3-polige stekker moet gebruiken en niet de nu gebruikelijke 16-polige die de auto niet heeft.

Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
Vooral het slangetje dat naar de map-sensor loopt goed kontroleren op lekkage, scheuren of verstopt zijn.
Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk(ken) tot de katalysator.

Als dat allemaal goed is, laat de dealer dan de sensoren uitlezen en de signalen controleren.

oldford 0
badge

14 jaar

IK heb hem uit laten lezen en er kwamen 6 meldingen uit waar onder ECU Defect! inlaat sensor en nog een paar dingen die weet ik zo niet meer. garage waar ik ben geweest denk dat de kleppen van mijn auto te strak staan. is dat mogelijk/of kan dat?? meestal gaan ze toch wat slappen staan? slangetjes wel allemaal na gelopen die waren allemaal oké. uitlaat alleen ff na lopen of die ergens lek is.

Shai 0

13 jaar

Los van het feit of de kleppen wel of niet te strak of te los staan, dat veroorzaakt geen foutcodes als ecu defect of inlaat sensor (welke exact?).
Die foutcodes slaan op elektrische problemen met de sensor of inwendig in de kast.
Exacte foutcodes zouden wel een heleboel meer duidelijk maken. Weet je ze allemaal nog?

oldford 0
badge

13 jaar

Nee de codes weet ik zo niet uit het hoofd meer kan ze wel weer opvragen. maar als ik de motor start en ik trek 1 van de vacuüm slangetjes los gaat hij steeds beter draaien. zou het niet de gas klep sensor/schakelaar kunnen zijn? want als je gas geeft merk je niets dat hij op 3 cilinders draait maar zodra je het gas los laat weer wel. over de kleppen heb je ook gelijk daar zat geen verandering in. gisteren reed ik naar de garage toe en heeft hij even op 4 cilinders stationair gedraaid maar bij het gas geven merkte je duidelijk dat de motor verzoop. na 5 minuten rijden sloeg hij weer af en gaf weer de standaard probleem 3 cilinders draaien zodra gas er bij draait alles. met regelmaat bij uitvallen slaat hij soms in startblokkering. zodra ik 2 relais los koppel binnen de motorkap en weer naar 10 secondes terug plaats kan ik de auto weer starten.

Shai 0

13 jaar

Tja, die foutcode inlaat sensor (welke dat dan ook is) staat er niet voor niets. Dat levert meestal een verkeerd mengsel op.
Dan heb je ook nog de melding defecte ECU en de gevolgen daar van zijn totaal onvoorspelbaar.
Je zult voor je zelf moeten afwegen of de auto het nog waard is om een vervangende ecu en 1 of meer nieuwe sensoren te (laten) monteren.

oldford 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 146 of stel zelf een nieuwe vraag.