close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Alfa Romeo 146: Alfa 146 boxer schakeld zeer moeilijk!!

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1351CC

Hallo mede alfa rijders,

sinds vandaag heb ik een serieus probleem, ik heb mijn alfa 146 net een maandje en uit het niet moet ik al mijn kracht gebruiken als ik heb in zijn 1ste versnelling wil zetten. zodra hij in de 1ste vesnelling zit begint de auto te schudden. en als ik het in zijn achteruit wil zetten dan hoor je de tandwielen in de versnellingsbak ratelen alsof je schakelt zonder de koppeling ingedrukt houden.

wie o wie kan mij vertellen wat er met mijn auto aan de hand is?



alvast bedankt!

mvg

Shai

Geplaatst door

Shai (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Misschien zijn je koppelingsplaten versleten. Of je versnellingsbak is aan revisie toe.

Renécabrio 0

15 jaar

Heb je eens gekeken of je hoofd of hulpkoppelingscilinder niet lekt? Dus het vloeistofniveau eens in de gaten gehouden?
Als dat allemaal in orde is dan denk ik dat je drukgroep het gehad heeft.

alfa33owner 0

14 jaar

mijn drukgroep was kapot, heb het laten vervangen.
deze topic kan gesloten worden

Shai 0

14 jaar

Je kan inderdaad een slechte drukgroep hebben, of je hoofd- of hulpkoppelingscylinder is lek. Kijk eens in de voetenruimte bij de bestuurder en voel aan het mechaniek wat aan je koppelingspedaal zit of dat droog is. Als er vettige dunne olie aan zit, is die cylinder lek en moet die vervangen. Onder de motorkap zit ook een cylinder, er zit een rubber balgje omheen. Je kunt hem zien zitten tussen het motorblok en de accu in, wat dieper onder de kap. Laat anders iemand op het koppelingspedaal trappen terwijl je kijkt, dan zie je hem vanzelf bewegen. Voel onder/in het rubber balgje of het daar droog is. Als het daar nat is, is die cylinder dus lek.

Als beide niet lek zijn en je kunt duidelijk met het pedaal dat ding onder de motorkap "stevig" bewegen, zal het probleem in je drukgroep/koppelingsplaten zelf zitten. Daarvoor moet de versnellingsbak er af en kan je het niet zo makkelijk meer zelf uitzoeken.

WhizzMan 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 146 of stel zelf een nieuwe vraag.