Alfa Romeo 146: Bloedhete uitlaten

Bouwjaar: 1995

Hoe kan het komen dat soms zomaar de 4 uitlaten van de auto (Alfa Romeo 1,6 boxer ) roodheet worden zo heet dat je dat kan zien , en dat de auto gisteren een bultje bladeren in de fix stak onder de auto, is niet altijd af en toe zomaar

ph.dam

Geplaatst door ph.dam (60) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Alfa Romeo 146? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

garageburgwal (0) PRO, 18 jaar geleden

Mischien binnenwerk van de kat los wat er soms dwars voor gaat zitten??

Peter8825 (0) PRO, 18 jaar geleden

Denk ook de kat, stukje gebroken ofzo, effe los nemen en kijken.

ph.dam (60), 18 jaar geleden

Nee de kat is splinter nieuw
Hij heeft het af en toe te pas en ten onpas

Siem Bijman (170) PRO, 18 jaar geleden

Ontstekingstijdstip niet in orde.

ace2k (0) PRO, 18 jaar geleden

denk ook dat het ontstekingstijdstip verkeerd staat, als deze te laat ontbrandt(als de uitlaatklep openstaat) dan ontbrandt de brandstof pas in de uitlaat. loopt de alfa verder wel goed?

ph.dam (60), 18 jaar geleden

Ja hij loopt en start voor de rest prima
Kan het ook geen foutje zijn van zijn ecu, omdat het soms is
ik zal in ieder geval het ontstekingstijdstip controleren

andy (0), 17 jaar geleden

Dat "probleem"blijf je toch denkelijk houden!
De uitlaten van de boxer motoren (ook deze van de33)zijn namelijk van zeer dunne wanddikte ten opzichte van andere uitlaten!
Daarom zit er ook namelijk een buitenpijp(mantel) om de uitlaat(!!!)als ie er tenminste nog zit heet dat(tip ff checken dus!)deze wil namelijk door de jaren heen losroesten en trillen en ratelen dus de meeste onwetenden halen dat overbodig blik maar er vanaf maar da`s niet zo verstandig WANT de binnenpijp word dus roodgloeiend:
kun je sàvonds ook zien als je voor de gein eens de mogelijk heid hebt om m eens boven een plas water te parkeren
En da`s dus geen broodje aap maar ik spreek uit eigen ervaring gezien t feit dat de 33 wat ik had tijdens de zomer 3 jaar geleden bijna een half akkerveld afgefakkeld had als ik t niet snel gezien had....

jeroenmonteyne (0) PRO, 17 jaar geleden

Ik denk dat moesten we meer kunnen zien dat meer wagens dit hebben als ze zwaar belast zijn!

andy (0), 17 jaar geleden

Dat zou ik niet kunnen zeggen ,ben niet zozeer met andere auto`s gedreven maar waar ik wel met zekerheid woord aan durf te geven is dat de types met boxermoter zoals bijv. de 33 of 146 uitlaten hebben die een veel dunnere wanddikte hebben ten opzichte van de 155 of andere auto`s waar ik tot nu toe aan de uitlaat heb gewerkt!
Kan bij andere uitlaten niet gewoon zomaar t hele zaakje dubbelvouwen als een krant.
Dankt de boxermotor van alfa trouwens ook z`n karakteristieke "blikkerige"geluid aan.
Tevens dient t uitlaatspruitstuk ook als afvoer van de warmte die er vrijkomt.
Hoe dunner het materiaal hoe minder warmte er afgevoerd word en hoe sneller de motor op temp. komt..en vasthoud...bij conventionele spruitstukken zoals dat van de 155 is dit namelijk van gietijzer met wanddikte van ong.3mm ten opzichte van 1.5mm van de33/146.
Ikweet niet of de constructie er toe doet van alfa`s boxers maar de bedrijfstemp van deze motoren ligt ook een stukje hoger waarbij je al over de100 graden moet gaan denken,waarbij de motor wel op z`n lekkers is dus misschien de warmte wel behouden moet ipv afgeven..toch.. ?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 146 of stel zelf een nieuwe vraag.