Gisteren helaas op de snelweg, mijn distributie riem gebroken.
Nu moet ik mijn cilinderkop eraf halen om te kijken welke kleppen er krom zijn.
Wat kan ik verwachten? Waar moet ik rekening mee houden?
Is het de cilinderkop nog waard, of kan ik beter een 2e hands cilinderkop erop zetten? Hoe zit jet met de multi-air systeem?
Kan iemand mij op de weg helpen wat ik nu het beste kan doen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik zou even wachten op wat je tegen gaat komen en als de cilinderkop eraf is met de krukas draaien of alle zuigers even hoog opkomen weleens een kromme drijfstang gehad van zoiets,en als de reparatie te duur wordt kun je inderdaad kiezen voor een tweede handse kop of motor ,kop wel laten afvlakken en kleprubbers vernieuwen dan ben je daar ook meteen klaar mee
Dus zou ook nog de zuigerstang of krukaslagers kapot kunnen gaan? Hoe vaak zou dat bij dit type voor kunnen komen? 2ehands blok kost al snel boven de €1800,-
1 jaar
Daar is niets over te zeggen , open maken en op onderzoek uit.
Let wel enige kennis is hier wel gewenst en meetapparatuur.
Er schijnt special gereedschap nodig te zijn om de multi-air module te demonteren. Weet iemand dat?
1 jaar
Zou het kunnen zijn dat de hydraulische kleppen stoters de ergste klap hebben op gevangen?
Dat er mogelijk geen kleppen beschadigt zijn? Zou ik eventueel met een nieuwe riem kunnen proberen?
1 jaar
Kun je altijd proberen .
Wat voor eventuele gevolgen kan ik krijgen als ik deze met een nieuwe riem ga starten?
Krijg ik dan meer schade of zou dat mee kunnen vallen?
Ik kan ook eerst de kleppen deksel los halen om te kijken of ik ruimte zie, hoewel de kleppen stoters het zicht belemmeren.
1 jaar
Is niks over te zeggen in zoverre , minder schade zal het zeker niet zijn.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo Giulietta of stel zelf een nieuwe vraag.
1 jaar