Gisteren helaas op de snelweg, mijn distributie riem gebroken.
Nu moet ik mijn cilinderkop eraf halen om te kijken welke kleppen er krom zijn.
Wat kan ik verwachten? Waar moet ik rekening mee houden?
Is het de cilinderkop nog waard, of kan ik beter een 2e hands cilinderkop erop zetten? Hoe zit jet met de multi-air systeem?
Kan iemand mij op de weg helpen wat ik nu het beste kan doen?
Geplaatst door maatje68 , lid sinds 16 jaar geleden
🌟 Black Friday Superdeals bij Coolblue! 🛍️
Mis het niet! Scoor ongelooflijke kortingen op elektronica en witgoed tijdens de Black Friday uitverkoop bij Coolblue. Beperkte tijd, ongekende aanbiedingen. Klik en bespaar nu op jouw favoriete producten!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo Giulietta of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
Monteur Senior, 5 maanden geleden
ik zou even wachten op wat je tegen gaat komen en als de cilinderkop eraf is met de krukas draaien of alle zuigers even hoog opkomen weleens een kromme drijfstang gehad van zoiets,en als de reparatie te duur wordt kun je inderdaad kiezen voor een tweede handse kop of motor ,kop wel laten afvlakken en kleprubbers vernieuwen dan ben je daar ook meteen klaar mee
kaleido 1 PRO, 5 maanden geleden
Daar is niets over te zeggen , open maken en op onderzoek uit.
Let wel enige kennis is hier wel gewenst en meetapparatuur.
maatje68, 5 maanden geleden
Zou het kunnen zijn dat de hydraulische kleppen stoters de ergste klap hebben op gevangen?
Dat er mogelijk geen kleppen beschadigt zijn? Zou ik eventueel met een nieuwe riem kunnen proberen?
kaleido 1 PRO, 5 maanden geleden
Kun je altijd proberen .
maatje68, 5 maanden geleden
Wat voor eventuele gevolgen kan ik krijgen als ik deze met een nieuwe riem ga starten?
Krijg ik dan meer schade of zou dat mee kunnen vallen?
Ik kan ook eerst de kleppen deksel los halen om te kijken of ik ruimte zie, hoewel de kleppen stoters het zicht belemmeren.
kaleido 1 PRO, 5 maanden geleden
Is niks over te zeggen in zoverre , minder schade zal het zeker niet zijn.